عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

رسانه های رسمی و مسئولیت پذیر در هدایت افکار عمومی نقش آفرین هستند

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: رسانه های رسمی و مسئولیت پذیر با انتشار مطالب درست و علمی همراه با راستی آزمایی، در هدایت افکار عمومی نقش آفرین هستند.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در نشست با مسئول خبرگزاری ایرنا (جمهوری اسلامی) استان اظهار داشت: مشارکت در امور تخصصی باید توسط افراد متخصص صورت پذیرد و نباید اجازه داد افراد غیرمتخصص با شبه اطلاعات بعضاً غیرعلمی درخصوص مواردی همچون بیماری کرونا و حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان که با سلامت و جان مردم سر و کار دارد اظهار نظر کنند.
دکتر شیرانی با بیان اینکه رسانه‌ها باید نسبت به مطالب منتشر شده مسئولیت پذیر باشند افزود: تعامل مسولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی با رسانه های رسمی از فعالیت غیرعلمی برخی شبکه های اجتماعی ممانعت خواهد کرد.
دکتر شیرانی با بیان اینکه انتقادات سازنده موجب پیشرفت جامعه می‌شود افزود: بدیهی ست دستگاه‌های که فعالیت گسترده تری در بخش‌های اجرایی دارند بیشتر مورد هجمه انتقادات قرار می‌گیرند، اما باید انتقادات در مورد همه ارگانها و سازمانها در نظر گرفته شود تا توسعه و پیشرفت جامعه محقق گردد.
مسئول خبرگزاری ایرنا (جمهوری اسلامی) استان هم در این نشست، سواد رسانه‌ای و اخلاق حرفه‌ای را به عنوان عناصر اصلی در فعالیت های رسانه‌ای عنوان کرد و افزود: همواره باید گزارش‌ها به صورت چندجانبه مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.
وی با بیان اینکه فعالیت گسترده در شبکه های فضای مجازی، موجب تحول اساسی در رسانه ها شده است گفت: رسانه ها با انجام وظایف دوسویه، مطالبات مردمی و مخاطبین را تشریح و سیاست‌های دولت را در جامعه تبیین می‌کنند.
وی اضافه کرد: مصاحبه صریح و شفاف مدیران با رسانه‌های رسمی، از انتشار مطالب حاشیه ای در رسانه های غیررسمی جلوگیری خواهد کرد.