عمومی | دانشگاه علوم پزشکی گیلان

بالندگی نظام سلامت گیلان مرهون توجهات عدالت محور سازمان برنامه‌ و بودجه کشور و وزارت بهداشت است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان صبح امروز با حضور در سازمان برنامه ‌و بودجه کشور با دکتر حمید پور اصغری، معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه ‌و بودجه کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

دکتر سالاری در این نشست با ارزشمند خواندن نگاه سازمان برنامه و بودجه به توسعه استان‌های کم برخوردار، اظهار کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر ، نگاه سازمان برنامه ‌و بودجه به ‌کل کشور، توسعه همه‌جانبه و عدالت محور بوده که بسیار قابل‌تحسین است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اینکه رشد و نمو در هر مجموعه نیازمند نگاهی علمی و اجتماعی محور است، افزود: متاسفانه فقدان این نگاه درگذشته، برخی استان‌ها از جمله گیلان را با عقب‌ماندگی‌ها در حوزه سلامت روبرو کرده  که با تلاش‌های همه‌جانبه و همگرایانه تا حدودی این عقب‌ماندگی‌ها به توسعه‌یافتگی نزدیک شده است.

وی با تقدیر از مساعدت‌های مجموعه دولت به ‌ویژه سازمان برنامه ‌و بودجه در توسعه همه‌جانبه حوزه سلامت گیلان، گفت: رشد و بالندگی نظام ارائه خدمات بهداشتی و درمانی استان، مرهون توجهات عدالت محور سازمان برنامه و بودجه و همچنین وزارت بهداشت و درمان است و باید این رویه همچنان ادامه داشته باشد.

دکتر سالاری در ارائه گزارشی از وضعیت پیشرفت پروژه‌های عمرانی بهداشت و درمان گیلان، گفت: بسیاری از پروژه‌های بهداشت و درمان گیلان پیشرفت بالایی دارند و در صورت مساعدت ویژه سازمان برنامه و بودجه، قابلیت افتتاح تا پایان دولت دوازدهم را دارند.