عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

در فروردین‌ماه امسال؛ بیش از ۳۹۰۰ سی‌تی‌اسکن در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر انجام شد

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس بوشهر، دکتر عاطفه اسفندیاری اظهار داشت: یک دستگاه سی‌تی‌اسکن ۱۶ اسلایس به ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال، برای کمک به درمان بهتر بیماران کووید ۱۹ به بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر اضافه شد.
رئیس مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس و شهدای هسته‌ای بوشهر گفت: این دستگاه توسط وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی از محل وام بانک جهانی خریداری شده است.
وی با اشاره به اینکه انجام سی‌تی‌اسکن ریه در تشخیص بالینی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ بسیار با اهمیت است و مبنای تصمیمات درمانی برای بیماران را تشکیل می‌دهد، افزود: در حال حاضر این دستگاه در بیمارستان شهدای هسته‌ای نصب و راه‌اندازی شده است. دکتر اسفندیاری بیان کرد: پیش از این نیز دو دستگاه سی‌تی‌اسکن دیگر، در بیمارستان‌هایی شهدای خلیج‌فارس بوشهر فعال بوده‌اند.
مسئول رادیولوژی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس و شهدای هسته‌ای بوشهر گفت: سی‌تی‌اسکن بیمارستان شهدای هسته‌ای از نوع ۱۶ اسلایس است که در زمان بحران کووید ۱۹ از طرف سازمان بهداشت جهانی به این بیمارستان اهدا شده است.
سعید ضیاء بیان کرد: این دستگاه به عنوان سومین دستگاه سی‌تی‌اسکن در مجموعه بیمارستانی شهدای خلیج‌فارس و هسته‌ای بوشهر شروع به کارکرده است.
وی افزود: این دستگاه علاوه بر انجام سی‌تی‌اسکن‌های ریه که در زمینه تشخیص بیماری کووید نقش به سزایی دارد، قابلیت انجام انواع دیگر سی‌تی‌اسکن‌های با تزریق و همین طور سی.تی.آنژیوهای عروق مغزی، گردنی، شکمی و اندام‌ها را دارد.
مسئول رادیولوژی مرکز آموزشی درمانی شهدای خلیج‌فارس و شهدای هسته‌ای بوشهر گفت: در فروردین‌ماه امسال حدود ۳ هزار و ۹۰۰ بیمار در این مرکز سی‌تی‌اسکن شدند.

انتهای پیام/ ر.ک ۴۰۷۰