عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس شبکه بهداشت و درمان تنگستان: ۴۷۶ بیمار مبتلا به کرونا در فروردین سال جاری شناسایی‌شده است

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان؛ مهندس عادل مقدس در ستاد مقابله با کرونا بیان داشت: ما بر این باور هستیم که ۲ برابر این تعداد از بیماران به دلایل مختلف برای انجام تست مراجعه نکرده‌اند که این موضوع نشان از وضعیت خطرناک شیوع و ابتلا به این بیماری در سال جاری دارد.
وی افزود: در بیماران شناسایی‌شده ۵۶ درصد مردان و ۴۴ درصد زنان مبتلا شدند که دراین‌بین سالمندان بیشترین همه‌گیری را داشتند.
رییس شبکه بهداشت و درمان تنگستان اظهار داشت: پیک بیماری در شهرستان کاهش نیافته و روزانه حداقل ۱۰ مورد بستری بیماران کرونایی را در بیمارستان امام حسین (ع) اهرم شاهد هستیم.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان اشاره‌ای به واکسیناسیون مردم نسبت به بیماری کرونا نیز داشت و تصریح کرد: در فاز اول ۴۹۰ دوز واکسن به گروه‌های بهداشت و درمان، پاکبانان مواجه با زباله‌های عفونی و بالای ۵۰ سال سن، جانبازان بالای ۵۰ درصد، بیماران پیوند اعضا و دیالیزی و کارکنان هلال‌احمر تلقیح شد.
مهندس مقدس خاطرنشان کرد: در چند روز آینده وارد فاز دوم واکسیناسیون با تلقیح واکسن به گروه‌های افراد بالای ۸۰ سال و بیماران زمینه‌ای می‌شویم و این روند طبق سند ملی واکسیناسیون برای سایر گروه‌ها ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/ ن.ا ۳۰۱۰