عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

صد درصد کادر بهداشت و درمان چهارمحال و بختیاری در روزهای آتی واکسینه می‌شوند

وبدا؛ رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از واکسینه شدن صددرصدی کادر بهداشت و درمان استان در روزهای آتی خبر داد.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری در سی و هشتمین جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا گفت: از ابتدای شروع واکسیناسیون در مقابل ویروس کرونا تعداد ۹ هزار و ۲۴ نفر در استان واکسینه شده‌اند.
به گفته وی، این افراد شامل ۱۸۱ نفر از پاکبانان بالای ۵۰ سال، ۵۲۲ جانباز، ۵۳۴ بیمار خاص، ۱۶۰ سالمند ساکن آسایشگاه‌های استان، پنج هزار و ۸۱۱ نفر از کادر درمان و ۲ هزار و ۲۶۳ نفر از کادر بهداشت استان است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۷ درصد از کادر درمانی استان و ۵۹ درصد از کادر بهداشت در مقابل ویروس کرونا واکسینه شدند که در روزهای آینده صددرصد آن‌ها واکسینه خواهند شد.
جزایری با بیان اینکه میزان رعایت موارد بهداشتی در چهارمحال و بختیاری ۸۶ درصد ارزیابی شده است، گفت: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا به امروز که در پیک گسترش ویروس کرونا قرار گرفته‌ایم بیش از ۴۳ درصد از افرادی که تست کرونا داده‌اند مبتلای قطعی به این ویروس شناخته شدند این در حالی است که این میزان قبل از این تاریخ ۳۶ درصد بوده است.
گفتنی است، سی هشتمین جلسه ستاد استانی کرونا در پنجمین روز از اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با حضور استاندار با محوریت تاکید بر تشدید نظارت ها، تداوم برخی محدودیت ها و اتخاذ تصمیمات لازم برای حمایت از کسب و کارهای مشمول اعمال محدودیت ها تشکیل شد.