عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و سالمندان عمده موارد بستری در بخش های کرونایی هستند

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: با توجه به شیوع موج چهارم بیماری، طی دو هفته گذشته افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و سالمندان عمده مواردی هستند که در بخش های ویژه کرونایی بیمارستان های چهارمحال و بختیاری بستری شده اند.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی در گفتگو با برنامه زنده تلویزیونی “تیتر امشب” از شبکه سراسری خبر با محوریت مدیریت و کنترل موج چهارم کرونا اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری طی چهار هفته گذشته جزو ۵ استان کشور در بیشترین موارد ابتلا به بیماری کرونا در بخش های سرپایی و بستری بوده است.
وی با بیان اینکه هم اکنون در موج چهارم شیوع بیماری، میزان حجم ابتلا به بیماری نسبت به پیک های قبلی بسیار بیشتر است گفت: در این راستا و در جهت مدیریت تخت های بیمارستانی، تمهیداتی همچون لغو کلیه اعمال الکتیو، خلوت کردن کلیه بخش های غیر کرونایی، تشدید فعالیت کلینیک های تنفسی، افزایش مرکزهای منتخب در مراکز بهداشتی و همچنین تشکیل کمیته‌های ترخیص در بعضی بیمارستان های استان اندیشیده و اجرایی شد.
دکتر شیرانی اضافه کرد: در حال حاضر قریب به ۶۰۰ بیمار در بخش های ویژه کرونایی بیمارستان‌های مختلف استان بستری و تحت درمان هستند که این تعداد بیمار در جمعیت تقریبی یک میلیون نفری استان چهارمحال و بختیاری، یکی از بالاترین ارقام ابتلا به بیماری است.
وی با بیان کاهش سرعت شیوع بیماری طی چند روز اخیر اضافه کرد: با توجه به رصد آمار به نظر می‌رسد چهارمحال و بختیاری در قله پیک موج چهارم قرار گرفته و امید است به زودی طی هفته آینده سیر نزولی ابتلای بیماران به کووید ۱۹ آغاز شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: در دو هفته گذشته، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و سالمندان عمده مواردی هستند که در بخش های ویژه کرونایی بستری شده اند که افزایش طول درمان و خطر مرگ و میر در این افراد بیشتر است.
دکتر شیرانی با اشاره به اینکه تمهیدات اندیشیده شده تا به تمامی بیماران خدمات استاندارد بیمارستانی ارائه شود خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۶۰۰ تخت بیمارستانی در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که هم اکنون حدود ۴۰ درصد از این تعداد توسط بیماران کرونایی اشغال شده است.
وی استفاده از بسیاری از ظرفیت های معطل مانده در بیمارستان ها را یادآور شد و ادامه داد: امید است با توقف روند افزایشی مبتلایان به کروناویروس و تلاش های بسیار و شبانه‌روزی کادر بهداشت و درمان، مشکلی برای تامین اکسیژن برای بیماران کرونایی در چهارمحال و بختیاری وجود نداشت باشد.