عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

واکسیناسیون کرونا برای افراد بالای ۸۰ سال در منطقه کوثر و مینودر قزوین آغاز می شود

دکتر علیرضا مهرعلیان، رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین از آغاز واکسیناسیون فاز دوم کرونا از روز سه شنبه هفتم اردیبهشت ۱۴۰۰ برای برای افراد بالای ۸۰ سال در منطقه کوثر و مینودر قزوین خبر داد.

وی اظهار کرد که پرونده الکترونیک این افراد در اختیار حوزه بهداشت قرار دارد و بنابر این، از طریق تلفن و از مرکز بهداشت با آنان تماس گرفته شده و در روز و ساعت مشخص، برای تزریق واکسن کرونا دعوت می‌شوند .

وی تاکید کرد واکسیناسیون در شبکه بهداشت به صورت رایگان انجام می شود و هیچ گونه وجهی برای ثبت نام و تزریق واکسن توسط شهروندان پرداخت نمی‌شود .

مدرسه لوازم خانگی پارس، مکان تزریق واکسن برای ساکنان مینودر و کوثر

منیره السادات سجادی، کارشناس مسوول واحد گسترش مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین هم در رابطه با این خبر، گفت: هیچ گونه مراجعه حضوری به مراکز بهداشتی و درمانی برای ثبت نام در فاز دوم واکسیناسیون کرونا وجود ندارد و ساکنان ۸۰ سال به بالا در منطقه مینودر و کوثر، می توانند پس از فراخوان و دعوت تلفنی مراقبان سلامت مراکز بهداشت، به پایگاه واکسیناسیون کرونا، واقع در "مینودر، بلوار دهخدا، خیابان سلمان فارسی، جنب مرکز پسماند، «مدرسه لوازم خانگی پارس » مراجعه کنند.

ثبت نام سایر گروه های سنی از هفته آینده

وی اظهار کرد که برای سایر گروه‌های سنی نیز از هفته آینده، سایت Salamat.gov.ir معرفی شده است تا به این سایت مراجعه کنند و اسم آنان ثبت می‌شود .

سجادی گفت: بر اساس ثبت نام انجام شده، برای افراد، پیامک ارسال شده و به آنان اطلاع داده می‌شود که در کدام فاز واکسیناسیون قرار گرفته‌اند؛ سپس از طریق پیامک از افراد برای واکسیناسیون دعوت می‌شود .

سجادی، به افزایش پایگاه های تزریق واکسن کرونا در سطح شهرستان قزوین اشاره کرد و افزود: طی هفته آینده، پنج مرکز نیز به این پایگاه ها افزوده خواهد شد که در آینده اعلام می شود.