عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

ناظر عالی وزارت بهداشت در نشست با هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی فسا: روند و کیفیت اجرای واکسیناسیون کووید۱۹ برای وزیر بهداشت و وزارت بهداشت مهم است/بررسی اقدامات دانشگاه در زمینه بیماریابی، درمان و واکسیناسیون

اقدامات انجام شده دانشگاه علوم پزشکی فسا در زمینه بیماریابی و رهگیری مبتلایان کرونا و برنامه واکسیناسیون کووید۱۹ با حضور دکتر اخوان ناظر و نماینده وزارت بهداشت در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در دانشگاههای استان های فارس و کهگیلویه و بویر احمد و اعضا ی هیات رییسه و مدیران ارشد دانشگاه بررسی شد.

به گزارش وب دا فسا؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا با اشاره به وضعیت کرونا در استان فارس و شهرستان فسا گفت: استان فارس بدلیل فرهنگی، متفاوت تر از دیگر مناطق کشور است و درصد رعایت پروتکل های بهداشتی از جانب مردم از نرم کشوری بالاتر می باشد ولی با توجه به بعد گردشگری و موقعیت استراتژیکی و ترانزیتی استان فارس و مراودات با استانهای دیگر، ویروس کرونا از دیگر مناطق سریعتر به این استان انتقال داده می شود و پیش بینی این اوضاع در استان فارس می شد .

دکتر علی اصغر خالقی با اشاره به ابتکارات و اقدامات انجام شده در مقابله با کرونا، گزارشی از تجهیزات خریداری شده، برنامه مراقبت در منزل بیماران و برنامه واکسیناسیون کرونا ارایه کرد.

وی ضمن بیان نیازها و کمبودها در مقابله با کرونا و گلایه در خصوص سهمیه شهرستان از واکسن های کرونا تاکید کرد: برای جلب اعتماد مردم و حفظ آن می بایست برنامه ریزی های بهتری در امر واکسیناسیون در کشور انجام گیرد .

ناظر و نماینده وزیر بهداشت در اجرای طرح شهید سلیمانی در دانشگاههای استان های فارس و کهکیلویه و بویر احمد ضمن قدردانی از اقدامات و تلاش های انجام گرفته در مقابله با کرونا گفت : روند و کیفیت اجرای واکسیناسیون برای وزیر بهداشت و وزارت بهداشت مهم است و نمایندگان وزیر روند واکسیناسیون و مشکلات را در دانشگاههای علوم پزشکی پایش می کنند .

دکتر امیر احمد اخوان افزود: هدف از این بازدیدها، انتقال مشکلات و چالش ها در مقابله با کرونا و واکسیناسیون به وزیر بهداشت می باشد.

مسوول واحد مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا گزارشی از عملکرد و اقدامات انجام شده در زمینه بیماریابی و رهگیری بیماران کووید۱۹، تعداد تست های انجام شده و روند واکسیناسیون کرونا ارایه کرد.

دکتر فریدا فرهمندپور گفت: بیش از ۳۰ هزار مورد مشاوره تلفنی، بیش از ۱۲۳ هزار مورد بیماریابی، ۸ هزار ساعت مکالمه و بیش از ۵۴۰۰ مورد مراقبت در منزل از جمله اقدامات در زمینه بیماریابی و رهگیری بیماران می باشد .

ناظر و نماینده وزیر بهداشت در اجرای طرح شهید سلیمانی در دانشگاههای استان های فارس و کهگیلویه و بویر احمد با حضور در یادمان شهداء به شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی فسا ادای احترام نمود.

دکتر اخوان در بازدید از مرکز واکسیناسیون کووید ۱۹ بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) و واحد نمونه گیری تست رپید در مرکز منتخب فاطمیه، ضمن قدردانی از تلاش های مدافعان سلامت و بررسی روند واکسیناسیون و نمونه گیری تست رپید، روند ارایه خدمات به مراجعین را بررسی کرد.

نماینده وزیر بهداشت در دیدار با مدافعان سلامت بخش ویژه کرونای بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) از تلاش های آنها قدردانی کرد.