عمومی | دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

پیام معاون امور بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به مناسبت هفته سلامت؛

هفته ای که با همراهی شما رنگ سلامت به خود خواهد گرفت...
◀️ در این پیام آمده است؛
« به نام خدا »
اول تا هفتم اردیبهشت ماه هر سال در کشور به نام هفته سلامت نامگذاری شده است و امسال نیز این هفته با شعار «ساخت جهانی عادلانه تر و سالم تر» اجرا خواهد شد.
آنچه در سال های اخیر دوچندان مورد تاکید مدیران، کارشناسان و سیاستگذران حوزه های گوناگون بهداشت و درمان قرار گرفته است و بلا استثناء، همگان متفق القول بدان باور دارند، لزوم مشارکت، مسئولیت پذیری و هم افزایی همه افراد در تامین سلامتی جامعه در کنار خدمات نظام سلامت است!
بی‌شک بدون همراهی و همدلی آحاد مردم، هیچگاه قطار سلامت به ایستگاه و سرمنزل مقصود نخواهد رسید و با توقف آن، کیفیت زندگی و بالندگی هر جامعه با مشکلات جدی و عدیده رو‌ به رو خواهد شد.
به همین سبب،‌ "هفته سلامت" فرصتی مغتنم برای تاکید بر اهمیت، سهم بسزا و جایگاه بسیار ارزشمند "سلامت" در تحقق اهداف، رشد و بالندگی هر جامعه و همچنین کوشش و ممارستی در جهت تامین سلامتی با مشارکت مردم در همراهی با نهادهای دولتی است.
همچنان که یکایک شما بزرگواران اطلاع دارید، استان و دیار عزیزمان، با هجوم سهمگین ویروس هولناک کرونا مواجهه شده است و آنچه این‌روزها بهار را بر کام بسیاری تلخ و به رنگ ماتم و خزان کرده است، وداع جانسوز با عزیزان در پی ابتلا به این ویروس است!
همشهریان عزیز! امسال که هفته سلامت با شیوع ویروس کرونا عجین شده است، دوچندان اهمیت همراهی و همدلی شما در مسیر برقراری سلامت و مقابله با این ویروس بی رحم نمایان است و باور داشته باشید، در صورت عدم مشارکت همگان با خادمان سلامت در این راه، آنچه قطعی است، به شماره افتادن نفس ها و تکمیل شدن یکی پس از دیگری تخت های بیمارستانی از بیماران کووید و چشمان گریان مردمان دیارمان در حسرت دیدار دوباره عزیزانشان است!
هم‌استانی های گرانقدر! باور داشته باشید در کنار فداکاری و از خودگذشتگی بی‌نظیر کادر بهداشت و درمان، با مشارکت حداکثری شما در رعایت پروتکل های بهداشتی کوچک و ساده ای همچون استفاده از ماسک و جلوگیری از ترددهای غیر ضروری، اتفاقات بزرگی رقم خورده و موج های سهمگین کرونا فروکش کرده و لبخند بهاری مهمان دوباره دیارمان خواهد شد! هفته سلامت تلنگری برای یادآوری نقش بسزای تک تک آحاد جامعه در برپایی یکپارچه نعمت سلامتی و مقابله با ویروس عالم گیر کروناست! هفته ای که با همراهی شما رنگ سلامت به خود خواهد گرفت...!
در پایان ضمن تشکر از همراهی و حمایت های تمامی مدیران ارشد و یکایک مردم عزیز استان و همچنین همکاران تلاشگرم در گستره دانشگاه علوم پزشکی در سراسر واحدهای تابعه در مسیر مبارزه با کرونا از ابتدا تا به امروز، فرارسیدن هفته سلامت ۱۴۰۰ را تبریک گفته و با آرزوی سلامتی، سعادت و موفقیت های روز افزون برای همه از درگاه ایزد منان، امید دارم که همچنان با خدمات مجاهدانه و عاشقانه مدافعان سلامت و استمرار مشارکت و همدلی آحاد جامعه بر موج های سخت کرونا فائق آییم.
دکتر ابراهیم شکیبا
معاون امور بهداشت دانشگاه
▫️▫️▫️▫️▫️▫️
#هم_پیمان_تا_پایان_کرونا
اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا است