عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

صدور قریب به یکهزار کارت سلامت در برنامه سلامت نوروزی ۱۴۰۰

وبدا؛ رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از صدور ۹۶۳ کارت سلامت ویژه متصدیان مراکز تهیه و توزیع و اماکن عمومی در برنامه سلامت نوروزی ۱۴۰۰ در این استان خبر داد.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری در تشریح برنامه سلامت نوروزی ۱۴۰۰ با اشاره به انجام ۲۰ هزار و ۳۴۴ نفر ساعت فعالیت توسط ۱۸۰ نفر از پرسنل فعال در قالب روزانه ۱۹ اکیپ های بازرسی و نظارتی اظهار داشت: از زمان شروع برنامه در تاریخ ۲۵/۱۲/۹۹ لغایت ۱۵/۰۱/۱۴۰۰، ۱۰ هزار و ۴۲۰ کیلوگرم/ لیتر مواد غذایی فاسد کشف و معدوم سازی شد.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری انجام نمونه برداری از مواد غذایی سنتی و صنعتی، نمونه برداری میکروبی وسنجش کلر آزاد باقیمانده آب را از دیگر فعالیت های انجام شده در قالب برنامه سلامت نوروزی برشمرد.
جزایری افزود: همچنین به ۱۶۵ شکایت مردمی واصله از طریق سامانه ۱۹۰ و ۳۶۶ گزارش متفرقه مردمی رسیدگی شد.
وی، از برخورد با ۱۲۴ دستفروش دوره گرد طی این مدت خبر داد و افزود: برگزاری ۶۱ جلسه هماهنگی و برنامه ریزی درون و برون بخشی منجر به انجام ۴۷۷ مورد ابازدید نظارتی مشترک به سازمان ها و دستگاه های متولی اجرای برنامه سلامت نوروزی گردید.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در این مدت از امر آموزش نیز غافل نمانده و ضمن برگزاری ۷۶ جلسه آموزشی برای بیش از یکهزار نفر از اصناف و پرسنل و چاپ و انتشار ۳۶۳ بنر و محتوای آموزشی در گروه های مجازی، کارشناسان مربوطه در برنامه های رادیویی و تلویزیونی حضور و نسبت به آموزش همگانی اقدام نمودند.