عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

واحدهای صنفی گروه یک شهرستان قزوین در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های کرونا تعطیل می‌شوند

دکتر علیرضا مهرعلیان، رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا از فعال بودن واحدهای صنفی گروه یک در شرایط کرونایی خبر داد و افزود: البته در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی کرونا، این گروه به فهرست مشاغل گروه ۲ تا ۴ افزوده شده و تعطیل می‌شوند.

وی خواستار همکاری اعضای اتحادیه های مختلف در رعایت شیوه نامه های بهداشتی شد و اظهار کرد: اتحادیه‌های صنفی مکلف به برگزاری نشست با اعضا و توجیه آنان برای رعایت کامل و اصولی پروتکل‌های بهداشتی هستند.

رییس مرکز بهداشت شهرستان قزوین بر لزوم اِعمال محدودیت‌های سخت کرونایی در قالب طرح جامع مدیریت هوشمند و شهید قاسم سلیمانی تاکید کرد و اظهار کرد: با اجرای محدودیت ها بدون شک میزان مراجعه افراد مبتلا به بیماری کرونا به واحدهای بهداشتی و درمانی نیز کاهش خواهد یافت.

مراکز فروش از مهمترین مراکز برای زنجیره انتقال است

این نشست، عصرگاه روز  ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ در استانداری قزوین با حضور اعضا ستاد استانی مبارزه با کرونا برگزار شد و دکتر منوچهر حبیبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین نیز ضمن تاکید به اولویت دادن به سلامت شهروندان، از بسیج کلیه امکانات برای پیشگیری از موج چهارم ویروس کرونا خبر داد و گفت: نباید موضوع را ساده و دست کم گرفت. وی هشدار داد که مراکز فروش از مهمترین مکان های زنجیره انتقال است.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه اگرچه محدودیت فعالیت اصناف، کار سختی است؛ ولی از اصناف خواست مانند ماه‌های گذشته در همکاری با ستاد مقابله با کرونا پیشگام باشند. وی تصریح کرد که لازم است تا یک هفته، گروه‌های دو، سه و چهار تعطیل ‌شوند تا شرایط به سمت بهبودی پیش رود.

یادآور می شود، مشاغل گروه یک، شامل: فروشگاه زنجیره ای مواد غذایی، سوپر مارکت، میوه فروشی و سبزی فروشی، میدان میوه، مرکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات پروئتینی و خدمات وابسته؛ مرکز تولید و عرضه فرآورده های لبنی و نانوایی ) تولید فراورده های نانوایی ( ؛ مرکز بهداشتی و درمانی، اورژانس و تامین آمبولانس ) دولتی و خصوصی ( و مشاغل مشابه، داروخانه، مرکز و فروشگاه دامپزشکی، پخش دارو، عطاری، داروی سُنّتی و بذر،  مرکز تهیه، تولید و طبخ مواد غذایی و خوراکی آماده و فقط بیرون بر ) شامل تمام گروه های غذایی سرد، گرم، آشامیدنی، بستنی و آب میوه، خشکبار، شیرینی و مشاغل مشابه ( ، خدمات اپراتورهای ارتباطی، خدمات الکترونیک و فعالیت های پُستی، تعمیرگاه انواع خودرو، لوازم خانگی، الکتریکی، الکترونیکی، کامپیوتر و تاسیساتی، کلیه خدمات فنی و کارواش، فروشگاه انواع قطعات، لوازم یدکی، الکتریکی، الکترونیکی، صیادی، کشاورزی و تاسیساتی و سایر ملزومات مورد نیاز تولید است.