عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان گناوه خبر داد: انجام بیش از ۱۴۰۰ بازدید از صنوف در ایام نوروز

علیرضا یوسفی در مصاحبه با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان گناوه اظهار داشت: امسال طرح ویژه سلامت نوروزی با طرح مقابله با کرونا ادغام شده بود. در این راستا ۹۰۳ بازدید از مراکز تهیه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی، ۱۷۵ گشت مشترک با سایر دستگاه‌ها و ادارات، ۱۹۲ بازدید از تعمیرگاه‌ها و کارگاه‌های حرفه‌ای و شرکت‌ها، ۱۵۴ بازدید از ادارات، بانک‌ها، پاساژها و آرامستان‌ها توسط بازرسان بهداشت محیط این شبکه انجام شد.
وی بیان داشت: در ایام نوروز طی بازدیدهای صورت گرفته توسط بازرسان بهداشت محیط ۶۷۳ کیلوگرم مواد غذایی فاسد، تاریخ گذشته و غیرقابل‌مصرف جمع‌آوری و امحا شد.
یوسفی اظهار داشت: ۲۳۷ مورد کلر سنجی از آب آشامیدنی شهر و روستا توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام‌گرفته و ۴۷ نمونه‌برداری میکروبی از آب شرب شهر و روستا به آزمایشگاه آب ارجاع داده شد.
وی افزود: همچنین ۳۱ نمونه‌برداری از مواد غذایی جهت آزمایش‌های میکروبی و شیمیایی توسط کارشناسان بهداشت محیط در طرح ویژه سلامت نوروز انجام شد.
مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان گناوه بیان کرد: ۲۸۳ موردسنجش مواد غذایی در خصوص دما، عدد اکسیدان روغن، رطوبت و ...... در سامانه سنجش پرتابل وزارتخانه توسط کارشناسان این شبکه ثبت‌شده است.

۳۱ مکان متخلف در گناوه پلمب شد


یوسفی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط صاحبان اصناف در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: از آغاز تا پایان طرح نوروزی ۳۱۶ اخطاریه، ۷۵ مورد معرفی صنوف متخلف به تعزیرات و ۳۱ مورد پلمب انجام گرفت.


انتهای پیام/ ک.آ۳۰۸۰