عمومی | دانشگاه گیلان

مراسم یادبود زنده یاد دکتر ابریشم چیان و امضای تفاهم نامه اجرای دو بنای خیّرساز در دانشگاه گیلان برگزار شد

مراسم یادبود خیّر نیک اندیش دانشگاه گیلان زنده یاد دکتر میرجعفر ابریشم چیان با حضور دکتر محمدحسین امید قائم مقام وزیر علوم در ستاد خیرین، دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان، خانواده مرحوم ابریشم چیان و دیگر خیرین دانشگاه، اعضای هیأت علمی و دانشجویان در تالار حکمت برگزار شد.

در این مراسم دکتر محمدحسین امید قائم مقام وزیر در ستاد خیرین وزارت علوم ضمن تسلیت درگذشت دکتر ابریشم چیان به خانواده و دانشگاهیان دانشگاه گیلان، دغدغه بزرگ مرحوم ابریشم چیان را جوانان و آینده آنان دانست. دکتر امید با اشاره به دلبستگی شدید مرحوم ابریشم چیان به استان گیلان یکی از وصایای ایشان را ایجاد صندوقی برای کمک به دانشجویان با استعداد و کم بضاعت استان دانست. دکتر امید در ادامه فعالیت خیرین برای اشتغال دانش آموختگان را نیز در شرایط کنونی کشور بسیار مهم ارزیابی کردند و خواستار توجه ویژه به این مسئله شدند.
در این مراسم دکتر داود احمدی دستجردی رئیس بنیاد خیرین دانشگاه گیلان، دکتر ابریشم چیان را مانند اسطوره ای برای دانشگاهیان دانشگاه گیلان دانست و از خدمات ارزنده وی به دانشگاه گیلان قدردانی کرد. دکتر احمدی دستجردی با اشاره به شروع کار خیر آقای ابریشم چیان از دوران جوانی، از همه دانشجویان و دانشگاهیان خواست کار خیر را از جوانی آغاز کنند و هر کس به هر میزان در معرفی و جذب خیرین به این بنیاد کمک نماید.

در پایان مراسم تفاهم نامه ساخت دو بنای جدید در دانشگاه توسط دکتر رامین پوربهادر و همسرشان و دکتر اسماعیل انصاری با رئیس دانشگاه گیلان منعقد شد.

تصاویر مراسم