عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

اولین جلسه ستاد دانشگاهی مقابله با کووید ۱۹ در سال ۱۴۰۰ برگزار شد


وبدا؛ مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا گفت: اولین جلسه ستاد دانشگاهی مقابله با کووید ۱۹ در سال ۱۴۰۰ در پانزدهمین روز فروردین ماه جاری با محوریت؛ تشریح وضعیت شیوع بیماری کرونا، تشریح برنامه در دست اقدام برای مهار موج چهارم شیوع بیماری و روند واکسیناسیون گروه های هدف در دفتر جلسات حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش وبدا؛ سید علی درخشان افزود: در این جلسه ضمن تشریح آمار مبتلایان به کرونا، نسبت جمعیت زنان و مردان و نمودار سنی مبتلا به کرونا، مقایسه درصد فوت ناشی از کرونا در استان و کشور و مقایسه وضعیت شهرستان و روند شیوع بیماری از ابتدای اپیدمی کووید ۱۹ بیان شد، با توجه به نسبت جمعیت چهارمحال و بختیاری، به لحاظ میزان بروز رتبه چهارم را در کشور دارد.
وی تصریح کرد: بعد از استان های خوزستان، کهکلویه و بیر احمد و سمنان چهارمحال و بختیاری بالاترین میزان بروز بیماری کرونا را دارد.
به گفته وی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در این جلسه اظهار داشت: بطور میانگین ۴۳ درصد از کادر درمان استان چهارمحال و بختیاری واکسن کرونا را دریافت کردند.
وی افزود: همچنین با بیان اینکه تا کنون حدود ۳۰ درصد از کادر درمان به بیماری کرونا مبتلا شده اند. مطرح شد، در صورت که ۳۰ تا ۳۵ درصد نیروهای درمانی باقی مانده واکسن را طی هفته های آتی دریافت کنند می توان نسبت به واکسیناسیون کادر درمان در استان اطمینان خاطر پیدا کرد.
درخشان گفت: در ادامه این جلسه نیز بیان شد، به لحاظ شیوع بیماری کرونا روزهایی بدتر از آبان ماه که با اوج شیوع بیماری در استان مواجه بودیم را تجربه خواهیم کرد.