عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

تزریق بیش از ۳۵۰۰ دز واکسن کرونا در چهارمحال و بختیاری


وبدا؛ رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: تاکنون سه هزار و ۵۲۰ دز واکسن برای گروه های هدف تزریق شده است.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری با بیان اینکه اولین محموله واکسن کرونا در بهمن ماه ۹۹ با اولویت تزریق برای کادر درمان وارد استان شد افزود: در مجموع بیش از هفت هزار و ۳۰۰ دز واکسن برای تزریق دو نوبت ویژه گروه های هدف در پارت های زمانی مختلف وارد استان شده است.
وی تصریح کرد: این واکسن ها طبق جدول زمان بندی و بر اساس اولویت تعیین شده از سوی کارگروه تخصصی در وزارت بهداشت در حال تزریق است.
به گفته جزایری، تا کنون ۴۳ درصد کادر درمانی استان واکسن را دریافت نموده اند.
وی، همچنین از تزریق واکسن نوبت اول جانبازان بالای ۵۰ درصد در استان خبر داد و افزود: نوبت دوم دریافت واکسن این گروه از فردا آغاز می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، سالمندان مستقر در آسایشگاه ها و مراکز نگهداری سالمندان، پرسنل اورژانس و فوریت های پزشکی را از دیگر گروه های هدف واکسیناسیون کرونا برشمرد که تا کنون واکسن را دریافت نموده اند.
جزایری افزود: بیماران خاص از جمله تالاسمی و همودیالیزی که برای دریافت خدمت به بیمارستان های استان مراجعه داشته اند نیز واکسن را دریافت نموده اند.
وی گفت: پزشکان، پرسنل واحدهای نمونه گیری و آزمایشگاه و مراقبین سلامت مراکز منتخب نیز واکسن را دریافت نموده اند.
وی اضافه کرد: واکسیناسیون گروه های هدف طبق اولویت بندی و جدول زمانبندی همچنان در استان ادامه دارد.