عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

بهترین و امن ترین محیط در روز طبیعت خانه است


وبدا؛ رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بهترین و امن ترین محیط در روز طبیعت خانه است چرا که به واسطه شلوغی مراکز گردشگری خطر انتقال ویروس به شدت بالاست.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری در گفت و گوی زنده بخش خبری ۲۰ صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری در دوازدهمین روز از فروردین ماه ۱۴۰۰ با ابراز تاسف از اینکه، روند شیوع بیماری کرونا در استان هم در بیماران سرپایی، هم بستری رو به افزایش است افزود: استان رتبه هشتم در میزان شیوع کرونا را دارد و بعد از خوزستان دومین استان پرخطر می باشد که با نارنجی شدن وضعیت ۵ شهرستان آن به وضعیت هشدار نزدیک می شود.
به گفته وی، سال گذشته در این روزها میزان ابتلا، ۷ تا ۱۰ مورد بود ولی در شرایط کنونی، در ۲۴ ساعت بیش از یکهزار نفر با علایم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی مراجعه و نتایج آزمایشات حدود ۳۰ درصد آنها مثبت قطعی اعلام می شود.
جزایری تصریح کرد: سرعت انتشار و بیماری زایی ویروس انگلیسی بسیار بالا است و بر خلاف ویروس قبلی که اطرافیان فرد مبتلا پس از چند روز گرفتار می شدند، ویروس جهش یافته به سرعت به اطرافیان بیمار منتقل می شوند.
وی با بیان اینکه، درصد زیادی از موارد ابتلا به کرونا مربوط به شلوغی های شب عید و حضور در بازار و عدم رعایت پروتکل ها است، هشدار داد: رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی شهرستان ها بویژه شهرستان لردگان به زیر ۵۰ درصد رسیده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه از مردم تقاضا کرد: ضمن توجه بیشتر به رعایت پروتکل های بهداشتی، از هرگونه دورهمی خودداری نمایند.
وی همچنین خاطر نشان کرد: جمعیتی معادل جمعیت استان در بیرون استان مشغول به کار هستند که در ایام تعطیلات نوروزی به استان باز می گردند لذا توصیه می شود پیش از خروج از استان حتما تست PCR انجام و در صورت منفی شدن تست کرونای خود استان را ترک کنند.
وی افزود: در روز طبیعت بوستان و پارک ها تعطیل هستند و ورود به تالاب ها ممنوع است و ورود و خروج به شهرهای با وضعیت نارنجی به شدت کنترل می شود.