عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان کنگان: تاکنون ۴۲۲ مورد بازدید از صنوف شهرستان کنگان در طرح سلامت نوروزی انجام‌شده است

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان کنگان، نوید اسماعیلی از اجرای طرح ملی بسیج سلامت نوروزی ۱۴۰۰ با تاکید بر بیماری کووید ۱۹ از ابتدای شروع طرح ۲۵ اسفندماه تاکنون تعداد ۴۲۲ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و سایر صنوف فنی و حرفه‌ای توسط کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای انجام پذیرفت.
اسماعیلی افزود: در این بازرسی‌ها بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشت فردی و سلامت شاغلین، استفاده از ماسک، بهداشت و سلامت مواد غذایی و بهداشت ساختمان، آب مصرفی، دفع صحیح پسماند و فاضلاب، کنترل دخانیات و نظافت عمومی محل تاکید می‌شود.
وی اضافه کرد: در این بازرسی‌ها ۶۵ مورد اخطاریه صادر و تعداد ۵ فقره پرونده قضایی تشکیل گردیده است. در این مدت تعداد ۵۰ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل‌مصرف (تاریخ گذشته) جمع‌آوری و معدوم گردید.
مسئول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان بابیان اینکه طرح سلامت نوروزی تا پایان تعطیلات ادامه دارد گفت: گشت‌های بازرسی از صنوف در ساعات مختلف شبانه‌روز در جریان است و مردم نیز می‌توانند در صورت مشاهده تخلف با شماره گویای ۱۹۰ به صورت شبانه‌روزی، گزارش‌ها و شکایات خود را در زمینه مسائل بهداشتی اعلام کنند.


انتهای پیام/ م. س ۳۰۷۰