عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

هم استانیان به فرزندان خود در دانشگاه علوم پزشکی اعتماد کنند و هشدارها را جدی بگیرند

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: از هم استانیان تقاضا می شود به فرزندان خود در دانشگاه علوم پزشکی اعتماد کنند و هشدارها را جدی بگیرند.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی افزود: روند افزایشی شیوع بیماری و ابتلا به کرونا در استان کاملا مشهود و چشمگیر است.
وی تصریح کرد: با افزایش چند برابری بیماران سرپایی طی دو سه روز گذشته و به دنبال آن بیماران بستری در بخش های ویژه کرونای مراکز درمانی استان مواجه هستیم.
به گفته وی، طی چند روز آینده با اوج شیوع بیماری کرونا و طی یکی دو هفته آینده روزهای سختی در پیش رو خواهیم داشت و قطعا با افزایش بیماران بستری، بدحال و متاسفانه فوتی های ناشی از کرونا مواجه خواهیم بود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: بدون هیچ اغراقی استان وارد فازی شده است که اگر همین الان هم رعایت ۱۰۰درصدی شیوه نامه های بهداشتی شود همچنان با افزایش موارد بستری و مرگ و میر مواجه خواهیم شد و در صورت عدم رعایت ممکن است موجی بدتر از آبان ماه ۹۹ را تجربه نمائیم.
وی اظهار داشت: با توجه به افزایش موارد بستری احتمال اینکه برخی شهرستان ها مثل شهرستان بروجن تغییر رنگ و نارنجی شود، وجود دارد و ممکن است به طور کلی در هفته آینده استان نارنجی یا قرمز بشود.
دکتر شیرانی با بیان اینکه، بروز همه این علایم خطر، نتیجه عادی انگاری و ساده انگاری است و برخی از مردم طوری رفتار می کنند که انگار بیماری وجود ندارد که همه این رفتارها می تواند عواقب وحشتناکی در پی داشته باشد افزود: علی رغم توصیه و پیش بینی ها، از جانب برخی مردم پروتکل ها رعایت نمی شود و برخی منتظر هستند خود و اطرافیانشان گرفتار شوند و بعد متوجه وخامت اوضاع شوند.
وی ادامه داد: اگر همین الان هم شیوه نامه های بهداشتی رعایت ۱۰۰ درصدی بشود همچنان با موج بیماری در روزهای آینده مواجه خواهیم بود و اگر رعایت نشود با موج بسیار بلند تر مواجه خواهیم شد.
دکتر شیرانی گفت: با توجه به سرعت گسترش بیماری و شیوع خوشه ای خانوادگی و غالب شدن سوش انگلیسی بیماری کرونا و گرفتاری همزمان تعداد قابل توجهی از اعضای خانواده و فامیل رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم ضروری است.
وی در ادامه اظهار داشت: مواردی از شیوع بیماری در برخی روستاها و یکی از روستاهای شهرستان لردگان به واسطه برگزاری چندین مراسم مواجه هستیم که اکیپ های بهداشتی کاملا در روستا مستقر و نتایج آزمایشات انجام شده ابتلای بیش از ۵۰ درصد از موارد به بیماری کرونا را به اثبات می رساند.