عمومی | دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

اعلام برنامه‌های هفته سلامت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

ستاد برگزاری هفته سلامت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برنامه‌های این هفته را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی روابط عمومی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، جلسه ستاد برگزاری هفته سلامت با حضور نمایندگان معاونت فرهنگی دانشجویی، معاونت درمان و بسیج جامعه پزشکی در دفتر روابط عمومی تشکیل جلسه داد.

در این جلسه برنامه‌های هفته سلامت بررسی و به تصویب اعضا رسید. بر اساس برنامه اجرایی تدوین شده، اقدامات و برنامه‌‌ریزی‌ها در دو بخش خارج از دانشگاه و درون دانشگاه اجرایی خواهد شد.

12 تیم پزشکی توانبخشی طی دو روز به مناطق محروم تهران و حومه اعزام خواهند شد، این تیم‌ها توسط بسیج جامعه پزشکی ساماندهی می‌شوند. این تیم‌ها شامل 24 نفر از کارشناسان، اساتید و پزشکان عضو بسیج پزشکی هستند که خدمات پزشکی، توانبخشی، مشاوره و بهداشت عمومی را ارائه می‌دهند.

بنابر هماهنگی انجام شده، نصب بنر و تبلیغات محیطی از دیگر برنامه‌های هفته سلامت است. همچنین بارگذاری پمفلت‌های آموزشی در سایت اطلاع‌رسانی دانشگاه و کانال روابط عمومی از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

در اولین روز هفته سلامت که با شعار سلامتی برای همه است، بین کارکنان و دانشجویان سیب توزیع خواهد شد.

در سومین روز هفته سلامت، برنامه پیاده‌روی با حضور هیئت رئیسه، کارمندان و دانشجویان انجام و پس از ورزش صبحگاهی و آموزش نحوه حرکات صحیح نرمش اجرا می‌شود.

دو کارگاه آموزشی نیز در هفته سلامت برگزار می‌شود. کارگاه سلامتی برای همه با رویکرد آماری بیماری‌های شایع و مقایسه آنها در ایران و جهان و کارگاه خانواده با رویکرد بررسی مسائل و مشکلات، برگزار می‌شوند.

برگزاری مسابقه شعر، عکس و کاریکاتور یک دیگر از برنامه های هفته سلامت است.

به مناسبت هفته سلامت، پایگاه سلامت در طبقه منفی یک ساختمان غدیر برپا می‌شود. در این پایگاه روزهای شنبه و سه شنبه خدمات سنجش سلامت جسمانی، فشار خون و دیابت انجام و روزهای یکشنبه و سه‌شنبه ارائه خدمات مشاوره کارمندی و دانشجویی در زمینه تغذیه، تحصیلی، ازدواج و دیگر موارد ارائه می‌شود.