عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود

۶۳۰ تست کرونای کادر بهداشت و درمان در شاهرود مثبت شد

دکتر احسان بینش اظهار کرد:‌ در اسفند سال ۱۳۹۸، اولین پیک و اوج شیوع ویروس کرونارا در مجموعه تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود داشتیم که با تمهیداتی که در دستور کار قرار گرفت و تلاش کادر درمان و ستاد مقابله با بیماری کرونا استان و شهرستان، توانستیم جزو اولین دانشگاه‌هایی باشیم که به وضعیت دست پیدا می‌کنیم.

او گفت: همچنین در تیرماه سال ۱۳۹۹، پیک دوم بیماری به‌صورت خفیف در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود رخ داد که اقدامات خوبی در راستای کنترل این پیک نیز انجام شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود اضافه کرد: در آذرماه سال ۱۳۹۹ نیز با پیک سوم بیماری در مجموعه این دانشگاه مواجه شدیم که روزانه بالغ بر ۵۰ مورد مثبت به ثبت می‌رسید و بستری انجام می‌شد.

بینش بیان کرد: با تمهیداتی از قبیل افزایش بیماریابی، مراقبت‌ها، قرنطینه خانگی و شروع طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، شاهد بهبود وضعیت در پیک سوم بیماری در مجموعه این دانشگاه بودیم.

او گفت: تعداد بیماران بستری ما با اقدامات کنترلی پس از پیک سوم، حتی تا ۳۷ نفر نیز کاهش پیدا کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود: در حال حاضر، به شرایط پایداری دست یافته‌ایم و از وضعیت نارنجی به وضعیت زرد تبدیل شده و ۵۰ بیمار با تست مثبت کرونا در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود بستری هستند.

بینش بیان کرد: از تمامی همکاران در حوزه درمان و بهداشت، در طول ۱۳ ماه گذشته که به‌صورت جهادی و خالصانه پای کار بودند تقدیر و تشکر دارم.

او بیان کرد: ما در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود بالغ بر ۶۳۰ مورد مثبت کرونا از همکاران کادر درمان و بهداشت داشتیم که این مهم نشان از حجم بالای کار وتلاش همکاران بهداشت و درمان در این مجموعه دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بیان کرد: یاد و خاطره شهید مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود، دکتر ذاکریان را که تلاش‌های بسیار ارزنده و شاخصی در این حوزه داشتند، گرامی می‌داریم