عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

سفرهای پر ریسک و پرخطر در ایام نوروز ممنوع!


وبدا؛ معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از مردم خواست: باتوجه به وجود بیماری ویروس کرونا، از رفتن به سفرهای نوروزی در ایام تعطیلات عید خودداری کنند.
به گزارش وبدا؛ دکتر سلیمانی در ویژه برنامه زنده تلویزیونی ارنگ بهار از شبکه استانی جهان‌بین گفت: با توجه به اینکه وضعیت بیماری کرونا رابطه مستقیم با رفتارهای اجتماعی مردم دارد همچنان ورود به محل های شلوغ و پر تراکم، تهدیدی جدی برای شیوع بیماری است.
وی با بیان ممنوعیت سفر به شهرستانهای قرمز و نارنجی کرونایی افزود: نوع ویروس جهش یافته با تکثیر پذیری، انتقال و سرایت بیشتر، خطرناک ‌تر از قبل است و ترشحات تنفسی امکان سرایت بیماری را افزایش میدهد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد و متخصص داخلی و فوق تخصص ریه ادامه داد: به دنبال گذر فصل سرما و فرا رسیدن بهار طبیعت، با تهویه هوا در اماکن و منازل گردش ویروس کمتر می شود و شرایط بهتری را پیش رو خواهیم داشت.
وی درخصوص استفاده از مواد غذایی سالم و بهداشتی در مبارزه با این بیماری خاطر نشان کرد: چهار گروه اصلی مواد غذایی شامل ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین ها و کربوهیدرات ها در تثبیت و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک میکند.
وی با بیان اینکه خوشبختانه قدرت ویروس کرونا در حال تضعیف است و به زودی این بیماری کنترل خواهد شد، از مردم خواست تا بهبود شرایط موجود در جامعه صبوری کنند.
وی در پایان گفت: در دید و بازدیدهای نوروزی، از دست دادن و روبوسی کردن به ویژه با سالمندان و افرادی که ضعف سیستم ایمنی دارند به منظور جلوگیری از انتقال ویروس جداً خودداری شود.