عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

پیام تبریک دکتر صالحی عمران بمناسبت آغاز سال نو

یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْاَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْاَحْوَالِحَوِّلْ حَالَنَا اِلَی اَحْسَنِ الْحَالِ

خاک را زنده کند تربیت باد بهار          سنگ باشد که دلش زنده نگردد به نسیم
سال ۱۳۹۹ با تمام فراز و نشیب‌ها و دغدغه‌هایش به پایان می‌رسد و با فرا رسیدن بهار طبیعت برگی دیگر از دفتر زندگانی ما ورق می‌خورد. دگرگونی حال‌ها در درون و بیرون جهان انسان نشان از قدرت لایزال الهی دارد و فرصتی است برای تازه شدن اندیشه‌ها و بازنگریستن بر عالم پیر که چگونه دوباره جوان می‌شود! فرصتی برای بازبینی و بازسازی رفتار و کردار و اهتمام در رفع کاستی‌ها و توجه به رشد و بالندگی خصایل نیک انسانی در خود، با درک عظمت خداوند در تجدید حیات طبیعت و تدبر در آیات شریف قرآن کریم نظیر این آیه شریف:
اِنَّ اللَّهَ فَالِقُ الْحَبِّ وَالنَّوَى یُخْرِجُ الْحَیَّ مِنَ الْمَیِّتِ وَمُخْرِجُ الْمَیِّتِ مِنَ الْحَیِّ (انعام/ ۹۵)خدا شکافنده تمام دانه‏ها و هسته‏ها است، زنده را از مرده و مرده را از زنده پدید می‌آورد.
اینجانب حلول سال نو ۱۴۰۰ شمسی و طلیعه بهاری شکوفا و تقارن این تحویل و تحول عظیم را با اعیاد خجسته و بابرکت شعبانیه، به‌ویژه میلاد موعود، حضرت ولی‌عصر (ارواحنا لتراب مقدمه الفداء) را به مقام معظم رهبری، جامعه دانشگاهیان کشور و خانواده بزرگ و معزز دانشگاه فنی و حرفه‌ای صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و ضمن تقدیر و تشکر از زحمات دانشگاهیان و همکاران خدوم این دانشگاه در سالی که گذشت، امیدوارم به حرمت این ماه معنوی جلیل‌القدر و لحظه عظیم تحویل سال و به دعای همه مومنان سایه بیماری کرونا با تبعات نامبارک گسترده‌ای که داشته است، از سر جهان و ایران و ایرانیان محو گردد. از درگاه ایزد متعال سالی خوش، توام با موفقیت، بهروزی، وفاق و همدلی و امید به پیشرفت را برای همگان مسئلت می‌نمایم.

ابراهیم صالحی عمران
رئیس دانشگاه