عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

مشاور اجرایی و رییس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر شکل‌گرفته است

دکتر امیرحسین دارابی در نشست شورای فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: کارآفرینی در دانشگاه‌ها این است که دانشجو بتواند با توجه به آنچه در دانشگاه فرا می‌گیرد و توانمندی که کسب می‌کند، بتواند ایده را به ثروت تبدیل کند.
وی تصریح کرد: دانشگاه نسل سوم دانشگاه کارآفرین است و همان‌طوری که درگذشته شاهد بودیم دانشگاه نسل اول تنها وظیفه آموزش بر عهده داشته و دانشگاه نسل دوم بحث پژوهش مطرح شد، پژوهش‌های که مرتبط با نیاز جامعه باشد و دانشگاه نسل سوم، دانشگاه کارآفرین در حقیقت علاوه بر آموزش و پژوهش بحث کارآفرینی هم مطرح است و بحث ایده پروری و تبدیل ایده به ثروت در دستور کار این نوع دانشگاه است.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز اظهار داشت: در بسیاری از کشورها دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، باعث بیشترین تحولات در جامعه و صنعت شده‌اند و دانشگاه‌ها پیشگامان توسعه بوده و هستند.
دکتر غلامرضا خمیسی پور اظهار داشت: مرکز نوآوری سلامت در حوزه زیست فناوری دریایی در محل سابق کلینیک حضرت ابوالفضل (ع) در حال احداث است و پیشرفت‌های چشمگیر عمرانی در این حوزه را شاهد هستیم.
وی بیان کرد: پیشنهاد می‌شود یک مرکز نوآوری مشترک با پارک علم و فناوری جهت احیای پروژه ساختمان مرکز نوآوری تاسیس شود.
در راستای تحقق اهداف معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در حوزه ارتباط با صنعت و جامعه، نشست شورای فناوری دانشگاه با حضور دکتر امیرحسین دارابی مشاور اجرایی و رییس حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و اعضای شورای فناوری دانشگاه در محل سالن ابن‌سینا برگزار شد.
در این نشست دکتر خمیسی‌پور معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه به محورهای مهم فعالیت بخش توسعه فناوری دانشگاه پرداخت و دکتر ضیائی رئیس دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه نیز در مورد پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی دفتر توضیحاتی ارائه کرد و سپس بندهای آیین‌نامه به شورا گذاشته شد.
در این نشست دکتر جواد زاده مدیر مرکز رشد زیست فناوری دریایی خلیج‌فارس پیرامون مراحل پیگیری راه‌اندازی اولین کارخانه نوآوری بوشهر، گزارشی ارائه کرد.
انتهای پیام/ م.غ ۱۰۲۳