عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

جذب ۲۴ هزار پرستار در کشور

وبدا؛ معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به چهارمحال و بختیاری از جذب و استخدام ۲۴ هزار نیروی پرستاری در سطح کشور خبر داد.
به گزارش وبدا؛ دکتر مریم حضرتی در سی و پنجمین نشست ستاد مبارزه با کرونا چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم اکنون ۲۰۰ هزار پرستار در مراکز بهداشتی و درمانی دولتی و خصوصی کشور در حال فعالیت هستند.
وی افزود: در جریان مبارزه با کووید_۱۹ طی یک سال اخیر، حدود ۶۰ درصد از پرستاران درگیر مستقیم با بیماران کرونایی بودند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: در این مدت ۶۰ هزار پرستار بر اثر ابتلا به بیماری کرونا با این ویروس منحوس دست و پنجه نرم کردند.
وی با اشاره به اقدامات موثر پرستاران و تیم بهداشت و درمان برای کنترل بیماری کووید ۱۹ ادامه داد: با جذب و استخدام ۲۴ هزار نیروی پرستاری در سطح کشور بخشی از کمبود نیرو در این زمینه برطرف می‌شود.
دکتر حضرتی یادآور شد: در مدت مقابله با بیماری کووید_۱۹، حداقل ۲ هزار تخت آی سی یو در بخشهای بیمارستان ها اضافه گردید که به ازای این تعداد تخت، حداقل ۶ هزار نیروی تربیت شده نیاز است.
وی در ادامه با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در جمع سه استان برتر در رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور قرار گرفته است گفت: چهارمحال و بختیاری جزو ۱۴ استان پرمخاطره در شیوع بیماری کرونا می باشد، بر همین اساس ضروری است در ایام عید نوروز از مراودات، مسافرت، برگزاری مراسمات عروسی و ترحیم به صورت جدی خودداری گردد.
وی خاطر نشان کرد: رعایت نکات بهداشتی از سوی افراد به عنوان سفیران سلامت، نشان از تمدن و فرهنگ هر خانواده در اعتلای معنای سلامت است.