عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان: در طی یکسال گذشته ۶۲ نانوایی پلمب و ۱۵۳ اخطاریه بهداشتی در دشتستان صادر شده است

ماریا خویشدوست در گفت‌وگو با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا و تاکید بازرسان بهداشت محیط بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حدود ۷ هزار بازدید مشترک از صنوف مختلف شهرستان دشتستان انجام‌گرفته است.
وی تصریح کرد: در طی بازدیدهای بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گشت‌های مشترکی که از صنوف مختلف انجام‌شده، در طی یکسال گذشته ۶۲ نانوایی پلمب و ۱۵۳ اخطاریه به علت رعایت نکردن موازین بهداشتی و فاصله اجتماعی صادر شده است.
خویش دوست افزود: به‌طورکلی در حدود ۲ هزار و ۶۶۴ بازدید به صورت مشترک و انفرادی مربوط به نانوایی‌ها بوده است که ۶۲ نانوایی از اول سال جاری تاکنون به علت رعایت نکردن موازین بهداشتی در قالب طرح بسیج مبارزه با کرونا از اول اسفندماه سال گذشته پلمب و به مراجع قضایی ارجاع داده ‌شده‌اند.
وی بابیان اینکه نانوایان متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند، خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع طرح تاکنون تعداد ۱۵۳ نانوایی متخلف در تمامی بخش‌های شهرستان که عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کنترل کرونا را داشته‌اند، از سوی بازرسان بهداشت محیط اخطاریه گرفته‌اند و به مراجع قضای نیز معرفی‌شده‌اند و در همین راستا ۴۰ نانوایی به کمیسیون آرد و نان و ۱۵ نانوایی نیز به تعزیرات حکومتی معرفی‌شده‌اند.
خویشدوست تصریح کرد: در حال حاضر ۱۹۵ نانوایی در سطح شهرستان دشتستان فعالیت دارند که به صورت مستمر تحت نظارت و بازرسی قرار می‌گیرند و چنانچه عدم رعایت اصول بهداشتی در نانوایی که یکی از محل‌های انتقال ویروس کرونا به شمار می‌رود مشاهده شود، با متخلفان آن نانوایی برخورد قانونی انجام می‌گیرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان خاطرنشان کرد: شهروندان به اطلاعیه‌های بهداشتی در خصوص راه‌های انتقال ویروس کرونا توجه نمایند تا بتوانیم چرخه انتقال این بیماری را در شهرستان متوقف نماییم.
انتهای خبر/س.غ/۳۰۳۰