عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

آماده باش نیروهای عملیاتی اورژانس ۱۱۵ استان در آخرین شب چهارشنبه سال

وبدا؛ مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی چهارمحال و بختیاری، از آماده باش حدود ۴۰۰ نیروی عملیاتی و آمادگی کامل اورژانس ۱۱۵ برای امدادرسانی در حوادث چهارشنبه سوری خبر داد.
به گزارش وبدا؛ دکتر محمد حیدری در ادامه از مردم خواست، با گذراندن شبی ایمن و بدون حادثه از تحمیل فشار مضاعف به کادر درمان که این روزها درگیر مقابله با اپیدمی کووید ۱۹ هستند جلوگیری کنیم.
وی، ضمن تبربک فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۰ و در پیش بودن آیین سنتی چهارشنبه سوری از خانواده ها خواست با توجه و نظارت کافی بر فرزندان از بروز حوادث ناگوار پیشگیری و با پرهیز از مسافرت و دید و بازدید در ایام نوروز به کنترل شیوع اپیدمی کووید ۱۹ کمک نمایند.
دکتر حیدری، همچنین به آغاز طرح "سلامت نوروزی" اورژانس ۱۱۵ از بیست و پنجمین روز از اسفندماه ۹۹ اشاره داشت و افزود: این طرح تا شانزدهمین روز از فروردین ماه ۱۴۰۰ ادامه و نیروهای اورژانس در جاده های استان مستقر خواهند شد.
وی ادامه داد: با توجه به شرایط کرونا انتظار می رود هم استانیان از سفر خودداری کنند.
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی چهارمحال و بختیاری در تشریح وضعیت مرکز مدیریت حوادث استان اظهار داشت: هم اکنون ۳۴ پایگاه های جاده ای و ۱۹ پایگاه شهری مجموعا با حدود ۴۰۰ پرسنل در استان فعال است.
دکتر حیدری، تعداد آمبولانس ها مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان را ۸۰ دستگاه اعلام کرد.