عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود

آغاز طرح سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود

دکتر احسان بینش در گفتگوی خبری با صدا و سیمای  استان درباره جزئیات برنامه نوروزی بهداشت محیط و طرح تشدید نظارت و بازرسی اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع غذا و ... اظهار کرد: در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروز ۳ تیم عملیاتی  شهرستان شاهرود و میامی که شامل ۳۰ کارشناس بهداشت محیط می باشد در اختیار داریم که کلیه مراکز و اماکن تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، مراکز تهیه و توزیع قلیان و دخانیات، مراکز اقامتی، مسافرخانه ها، اماکن بین راهی، رستوران‌های بین راهی، پایانه‌های مسافربری، راه آهن، مراکز خرید و پاساژها و کلیه مراکز تجمعی با تاکید بر اجرای پروتکل های بهداشتی را مورد بازرسی قرار می‌دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در ادامه افزود:علاوه بر بازرسی و نظارت بر اماکن، آموزش های حضوری و چهره به چهره در خصوص رعایت های پروتکل های بهداشتی مدیریت کرونا، ارائه بسته های آموزشی و همچنین اطلاع رسانی پیام های بهداشتی در کانال ها و فضاهای مجازی پرمخاطب نیز جزو اصلی ترین برنامه های مانور نوروزی و طرح تشدید نظارت های بهداشت محیط خواهد بود.

دکتر بینش با اشاره به اینکه سامانه شکایات مردمی بهداشت ۱۹۰ بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شکایات همشهریان می باشد افزود: برخورد قانونی با واحد های صنفی متخلف بصورت اخطار، معرفی به مراجع قضایی و در صورت نیاز تعطیلی موقت صورت خواهد گرفت.

دکتر احسان بینش هدف از اجرای مانور تشدید نظارت های بهداشتی در راستای مدیریت بیماری کرونا در نوروز را حساس سازی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم در ایام پایانی سال و نوروز جهت مدیریت بیماری و قطع زنجیره انتقال کرونا دانست.