عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: پاسداری از دستاوردهای حوزه سلامت یکی از وظایف اصلی نیروهای حراست است/ گزارش تصویری

دکتر سعید کشمیری در نشست با مدیریت و مسئولین حراست‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: در یک سالی که از شیوع بیماری کرونا می‌گذرد، شرایط سخت و طاقت‌فرسایی بر حوزه بهداشت و درمان استان بوشهر گذشته است.
وی تصریح کرد: در این یک سال خدمات، زحمات، ایثار و فداکاری پزشکان و پرستاران در راه خدمت به بیماران و مبارزه با کرونا، به‌گونه‌ای بود که مقام معظم رهبری و تمام اقشار جامعه این تلاش‌ها را ستودند و موردتقدیر قرار دادند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: فعالیت حراست در دانشگاه‌ها ظرافت و ویژگی‌های خاصی دارد و وظیفه اصلی حراست مراقبت از سلامت سازمان است.
وی تصریح کرد: حوزه کاری حراست از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است و سازمان‌ها را از وجود تهدیدات درونی و بیرونی محفوظ نگه می‌دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان داشت: کار در محیط دانشگاه به دلیل وجود دانشمندان، اساتید و دانشجویان، خاص و ظریف است آن‌چنان که ایجاد امنیت در این محیط نیز فرهنگ و ویژگی‌های خاص خود را دارد.
مدیر حراست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز ضمن توضیحات مختصر در مورد شرح وظایف مسئولین حراست‌های بخش‌های مختلف دانشگاه اظهار داشت: حراست‌ها تمام اقداماتی که انجام می‌دهند امور محوله است که به آنها ابلاغ‌شده است و آنها را به نحو احسن انجام می‌دهند و موفق شدند بسیاری از مشکلات را کنترل کنند.
احمد باقرپور بیان کرد: حراست تمام مسائل و مشکلات دانشگاه را می‌داند ولی برخی اوقات اتفاقاتی رخ می‌دهد که غیرمنتظره است.
مدیر حراست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: رئیس دانشگاه نسبت به حراست نگاه مثبتی داشته و همیشه پشتیبان خوبی برای حراست بوده و هستند.
باقرپور با تاکید بر اینکه نقش حراست در سازمان راهبردی و استراتژیک است، گفت: شناسایی تهدیدها، فرصت‌ها و آسیب‌ها یکی از وظایف حراست است.
وی بابیان اینکه برخی از مشاغل به ویژه حراست از حساسیت برخوردارند، افزود: قانون‌مندی، قانون‌مداری، انعکاس به‌موقع اطلاعات به سازمان، مدیران و صیانت از اموال بیت‌المال از وظایف اصلی حراست بوده که نقش بسزایی در تصمیم‌گیری صحیح مدیران خواهد داشت.
مدیر حراست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: پیشگیری بهترین راهکار برای سالم نگه‌داشتن محیط کار و سازمان است.
با توجه به حضور همه‌جانبه نیروهای حراست دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر در زمان شیوع ویروس کرونا نشست صمیمی با حضور دکتر سعید کشمیری رئیس دانشگاه، احمد باقرپور مدیر حراست دانشگاه، مسئولین حراست‌های شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها و بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد.

انتهای پیام/ م.غ ۱۰۲۳