عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی

اهدای اعضای نوجوان ۱۵ ساله بجنوردی به بیماران نیازمند پیوند عضو

مسئول بیماران خاص معاونت درمان خراسان شمالی از اهدای عضو یک نوجوان ۱۵ ساله بجنوردی که در اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وب دا، مهری فرشاد اظهار کرد: در آخرین روزهای سال ۹۹خانواده ای از شهرستان بجنورد شاهد خزان زود هنگام عزیزی شدند که منجر به بهار زندگی چند عزیز دیگرخواهد شد.
وی بیان کرد: «فرزاد احمدی» موتور سوار ۱۵ساله در سانحه تصادف به کمای عمیق رفت و علی رغم تلاش های پزشکی بازگشت به زندگی غیر ممکن شد.
فرشاد ادامه داد: پس از اعلام مرگ مغزی، مراحل دقیق تایید انجام گرفت و خوشبختانه با برگزاری اولین جلسات مصاحبه، خانواده سخاوتمند و فهیم احمدی فرزند برومند خود را به منظور اهدا عضو در اختیار تیم پیوند قرار دادند که با اعزام به بیمارستان مشهد، عضوهای کبد، قرنیه ها و پوست او به بیماران نیازمند پیوند عضو اهدا شد.
وی بیان کرد: طی چند روز گذشته نیز کودک ۱۰ ساله به نام «مرضیه نورانی» که دچار مرگ مغزی شده بود از بیمارستان امام علی (ع) بجنورد با رضایت خانواده‌اش به بیمارستان منتصریه مشهد به منظور عمل جراحی اهدای عضو منتقل شد.
فرشاد افزود: کلیه‌های این کودک به آقا ۱۹ ساله و کبد او نیز به خانم ۵۸ ساله اهدا و پیوند شد همچنین قرنیه‌های کودک برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد.
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری مرگ مغذی یک خانم ۴۵ ساله و یک آقا ۵۰ ساله نیز در خراسان شمالی تایید و اعضای بدن آن ها اهدا شد.