عمومی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گراش

افزایش پهنای باند فراسازمانی دانشکده علوم پزشکی گراش

مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشکده علوم پزشکی گراش از افزایش پهنای باند اینترنتی این مجموعه به ۱STM-۱ خبر داد. درحقیقت هر STM۱ معادل ۱۵۵ مگابیت بر ثانیه است.
به گزارش روابط عمومی دانشکده، مهندس عبدالمهدی قنبری ضمن اعلام خبر فوق، افزود: « پیرو سیاست‌های بلندمدت دانشکده مبنی‌بر توسعه ارتباطات فرا‌دانشگاهی و با توجه به افزایش تعداد کاربران شبکه اعم از اعضای هیات‌علمی، کارکنان و دانشجویان و نیاز روزافزون پژوهشگران و محققان جهت دسترسی به منابع الکترونیکی علمی و پژوهشی، با حمایت و پشتیبانی دکتر محسن زاده معاون توسعه و منابع فیزیکی و همچنین پیگیری کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشکده، ظرفیت اسمی پهنای باند این دانشکده به میزان ۵ برابر افزایش یافت. طی این ارتقاء پهنای باند مجموعه علوم پزشکی گراش از  ۳۲Mbps به ۱۵۵Mbps افزایش داشته است که در منطقه کم‌نظیر است. »
مدیر آمار و فناوری اطلاعات گراش افزایش پهنای باند اینترنت را به عنوان یک سرمایه‌گذاری موفق در راستای رضایت خاطر مخاطبان و به حداقل رساندن نارضایتی‌ها عنوان کرد و با اعلام اینکه دانشکده علوم پزشکی گراش در آموزش مجازی آنلاین در سطح کشور پیشتاز بوده، افزود: « با توجه به افزایش درخواست‌ها و افزایش ترافیک شبکه در ایام کرونا این نیاز به شدت محسوس بود که امیدواریم افزایش پهنای باند به ارتقاء فعالیت‌های فناورانه و افزایش تولید محتوای علمی؛ همچنین ارتقای کیفیت دسترسی اساتید، کارکنان و دانشجویان به انباره علمی موجود در فضای مجازی منجر شود. »
وی نگاه روشن ریاست دانشکده و معاونت‌های زیرمجموعه را در حوزه فناوری دلیلی بر توسعه رو به رشد خدمات فناوری در دانشکده برشمرد و اظهار امیدواری کرد که در سال جدید با تلاش و همت کارشناسان مستقر در مدیریت آمار و فناوری اطلاعات شاهد تحولی شگرفت در حیطه تقویت ارتباطات درون سازمانی و فراسازمانی، همچنین افزایش ضریب امنیت و آگاهی بخشی در فضای سایبری باشیم.