عمومی | دانشگاه علوم پزشکی جهرم

روایت یک شهروند از حال و هوای یکی از آرایشگاه های شهر در روز های نزدیک به سال جدید - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸

تب و تاب نزدیک شدن به سال نو و شلوغی آرایشگاه های زنانه در شهرستان جهرم تهدیدی جدی، برای بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا است.


به گزارش وبدا، یکی از شهروندان جهرمی در تماس با روابط عمومی  دانشگاه علوم پزشکی جهرم می گوید: به یکی از آرایشگاه ها سر زدم و با تعداد زیادی از افراد که جفت جفت کنار یکدیگر بدون رعایت فاصله فیزیکی نشسته اند مواجه شدم.


هوا پر بود از گرد و غبار مواد شیمیایی که با باد سشوار هر کدام به طرفی پخش می شد. محیط  آرایشگاه بسته و در یک زیرزمین قرار داشت. تهویه هوای مناسب برای آن مکان وجود نداشت و تنها به باز گذاشتن درب سالن اکتفا کرده بودند.

وی در ادامه می گوید: سراغ یکی از پرسنل آرایشگاه رفتم و از اینکه چند نفر بدون ماسک روی صندلی ها نشسته اند گلایه کردم. ترتیب اثر خاصی داده نشد و آن پرسنل تنها با یک هشدار ساده از مشتری ها خواست که ماسک هایشان را از صورت بر ندارند.


به گفته این شهروند متاسفانه جدیتی در رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی تعدادی از آرایشگاه ها وجود ندارد.  برخی از صاحبان آرایشگاه ها در نوبت دهی مشتریان دقت نداشته و این امر باعث تجمع افراد در این محیط های کوچک می شود.


وی می گوید: مشتری ها دلشان را تنها به افشانه های ضدعفونی خوش کرده و فکر می کنند با زدن آن دیگر خودشان را در برابر ویروس ایمن نگه داشته اند. این درحالی است که استفاده از ماسک بسیار مهم است و انتقال بیماری علاوه بر سطوح بیشتر از طریق  تنفس آلوده و قطرات آب دهان است.


گفتنی است کارشناسان بهداشت محیط و حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی جهرم بصورت مستمر از آرایشگاه ها بازدید می کنند و طبق گزارش های ارائه شده در دو هفته گذشته ۶ آرایشگاه مردانه و زنانه در شهرستان پلمب شده است.

با وجود بازرسی هایی که توسط این کارشناسان صورت می گیرد اما نیاز به همکاری شما مردم عزیز است که بتوانیم با پیشگیری و رعایت اصول بهداشتی از بالا رفتن آمار مبتلایان در شهرستان جلوگیری کنیم.


شهروندان عزیز می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه به سامانه ۱۹۰ تماس حاصل فرمایند.