عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین برای تداوم ارایه خدمات در حوزه سلامت



معاون توسعه مدیریت و منابع با اشاره به چالش های اقتصادی کشور، دولت و دستگاه های اجرایی در یک سال گذشته، تاکید کرد: اگر بخواهیم کمیت و کیفیت ارایه خدمات به مردم در حوزه سلامت مخدوش نشود باید از ظرفیت خیرین بزرگوار و سازمان های مردم نهاد حداکثر استفاده را ببریم.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر محمود خدادوست امروز سه شنبه در وبیناری که با حضور رابطین خیرین در واحدهای تابعه دانشگاه در آستانه روز احسان و نیکوکاری برگزار شد، اظهار کرد: مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت فراتر از حیطه اختیارات وزارت بهداشت است، شاید وزارت بهداشت حدود ۲۵ درصد بتواند در سلامت مردم مداخله داشته باشد و ما بقی آن در اختیار این حوزه نیست؛ به همین منظور این نیاز حس می شود که از همه ظرفیت های ممکن در کشور از جمله سازمان های مردم نهاد برای حل مشکلات مربوط به مردم استفاده شود.

وی افزود: راه اندازی و تشکیلات اداری در فضای دانشگاه گامی در راستای استفاده از ظرفیت های مردمی است.

دکتر خدادوست ادامه داد: در بخش خیرین نیز از گذشته های دور اگرچه چارت تشکیلاتی منسجمی وجود نداشت اما واحدها همواره این ظرفیت را مورد توجه قرار می دادند خصوصا در مراکز بیمارستانی از این ظرفیت استفاده می شد.

وی با اشاره به فعالیت چشمگیر مددکاران اجتماعی در مراکز تابعه خصوصا مراکز بیمارستانی، یادآور شد: با تلاش هایی که در سال های اخیر برای ساماندهی ظرفیت های مردمی صورت گرفت در بعضی از واحدهای بیمارستانی انجمن های حمایت از بیماران ایجاد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ادامه داد: با وقوع بحران کرونا و انعکاس وجوه مثبت اقدامات همکاران بهداشتی و درمانی، اقبال خیرین برای کمک بیشتر به مدافعان سلامت بیشتر شد و از این رو می طلبد که مراکز بهداشتی و درمانی از این فرصت استثنایی برای حل مشکلات زیرساختی مراکز غفلت نکنند.

وی با بیان اینکه کووید ۱۹ جان بسیاری از هموطنان را گرفت و بسیاری را داغدار کرد، یاد و خاطره شهدای سلامت را که در مسیر مبارزه با این بیماری جان خود را از دست دادند گرامی داشت.

دکتر خدادوست تاکید کرد: سازمان های مردم نهاد و خیرین واسطه بسیار خوبی برای ارتباط ما در بخش دولتی با مردم است که برقراری این ارتباط می تواند برای حل بسیاری از مشکلات راهگشا باشد.

وی با اشاره به کمک بی سابقه خیرین به حوزه سلامت در طول یک سال گذشته، گفت: این کمک ها نشان می دهد که مردم ما مردمی عاطفی، نوع دوست و همراه هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه بر ضرورت اعتماد سازی و تشریح کامل ثمرات کمک های خیرین به آنان برای استمرار ارتباط با خیرین و دلگرم نگه داشتن آنان تاکید کرد.

وی  با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت خیرین باید به صورت فعالانه انجام شود، بر کمک های انجام گرفته از سوی بسیاری از بیماران بستری در بیمارستانها برای تجهیز مراکز در طول سال های گذشته اشاره کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه در پایان بر ضرورت راه اندازی انجمن حمایت از بیماران در تمامی مراکز بیمارستانی تاکید کرد.

در ادامه این وبینار رابطین خیرین در واحدهای تابعه دانشگاه به ارایه گزارشی از عملکرد ویژه و شاخص صورت گرفته توسط خیرین و نیازها و اولویت های حوزه های مربوطه پرداختند.

انتهای پیام/

کدخبرنگار: ۷۷۰۳م.ر