عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

بیش از ۱۳۰۰ بازدید بهداشتی از مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی انجام شد

صفر فیض الهی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز گفت: کارشناسان بهداشت محیط شبکه، در بهمن ماه ۹۹، یک هزار و ۳۷۰ بازدید داشته اند که از این تعداد، یک هزار و ۱۲۱ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ۲۴۹ مورد از اماکن عمومی بود .

فیض الهی گفت: در این بازدیدها ۲۲۶ اخطار به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی و پروتکل های فاصله گذاری اجتماعی صادر شد که ۳۴ مورد آن مربوط به مراکز عمومی و ۱۹۲ مورد مربوط به مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بود ه است . و ی ادامه داد که ۳۳ واحد به دلیل رفع نکردن نقص بهداشتی و رعایت نکردن پروتکل های فاصله گذاری اجتماعی پلمب شدند که از این تعداد، دو واحد آن را مراکز عمومی شامل می شوند .

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان البرز اظهار کرد که میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع، ۸۴.۱ درصد و در اماکن عمومی ۸۶.۷ درصد و بهترین صنف از نظر رعایت پروتکل های بهداشتی، فروشگاه های زنجیره ای به میزان ۸۶.۴ درصد است.

فیض الهی گفت: این کارشناسان همچنین در بهمن ماه، ۷۲ بازدید مشترک با سایر دستگاه های نظارتی داشته اند و بر هشت مورد دفن افراد قطعی و مشکوک مبتلا به بیماری کرونا نظارت کردند .