عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

چهارمحال و بختیاری همچنان پیشگام در اجرای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

وبدا؛ رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با ابراز خرسندی از تحقق دستاوردهای طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیش از اهداف تعیین شده این طرح در استان گفت: از اهداف طرح کاهش ۳۰ درصدی موارد بستری ظرف مدت یک ماه است که این شاخص در استان به میزان ۵۱.۵ در صد کاهش داشته است.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری در سی و چهارمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با حضور استاندار، جمعی از معاونین استانداری، روسا، مدیران و نمایندگان ادارات استان افزود: همچنین طی سه ماه اجرای این طرح کاهش موارد بستری تا ۵۰ درصد مد نظر بوده است، که میزان تحقق این هدف نیز در استان ۸۵ درصد بوده است.
به گفته وی، میزان فوتی ها در یک ماه نیز تا ۱۰ درصد مد نظر قرار گرفت، که در استان شاهد کاهش ۲۸.۷ درصدی موارد مرگ و میر ناشی از کرونا هستیم.
جزایری افزود: در مجموع زنجیره انتقال شیوع کرونا در استان طی سه ماه ۸۴.۲ درصد کاهش داشته است.
وی تصریح کرد: این در حالی است که هدف مورد نظر در طرح شهید سلیمانی برای استان طی سه ماه ۴۰ درصد کاهش زنجیره شیوع کرونا بوده است.
جزایری از ثبت چهار هزار و ۲۶۸ اخطار برای اصناف استان در سه ماه اخیر خبر داد و گفت: در همین راستا ۴۸۸ واحد صنفی متخلف در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شد.
وی تصریح کرد: مراقبت از بیش از پنج هزار بیمار ناتوان در منزل و رسیدگی به وضعیت ۹۵ درصد سالمندان استان از دیگر اقدامات انجام شده در قالب طرح بهداشتی شهید سلیمانی به شمار می‌رود.
رئیس مرکز بهداشت استان در ادامه به استقرار قرارگاه عملیاتی در مرکز استان و شهرستان های تابعه اشاره داشت و افزود: براساس صوبات آخرین جلسه قرارگاه در مرکز استان برگزاری هرگونه تجمعات عمومی ممنوع و کاهش زمان برگزاری جلسات به یک تا یک و نیم ساعت پیشنهاد شد.
وی قرار گرفتن اخبار کرونا در صدر اخبار روزانه را از دیگر مصوبات این جلسه برشمرد.