عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

برگزاری مراسم قرائت زیارت عاشورا و مرثیه سرایی به مناسبت رحلت حضرت زینب (س) دانشکده فنی وحرفه ای ثامن الحجج (ع) مشهد مقدس

مراسم رحلت حضرت زینب (س) دانشکده فنی و حرفه ای ثامن الحجج (ع) مشهد مقدس

به گزارش روابط عمومی دانشکده فنی وحرفه ای ثامن الحجج (ع) مشهد مقدس  مراسم سوگواری و مرثیه سرائی رحلت مظهر صبر و استقامت حضرت زینب کبری (س) همراه قرائت زیارت عاشورا در محل نمازخانه دانشکده با حضور کارکنان و تعدادی   از اساتید  برگزار گردید . سخنران این مراسم حجت الاسلام عارفی فرد معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فنی و حرفه ای خراسان رضوی بودند که پس از مرثیه سرائی به تشریح فضائل حضرت پرداختند . ایشان فرمودند : بیان شخصیت حضرت زینب(س) دفتری می خواهد به وسعت گیتی و مرکبی به میزان دریا.  مادری ، اوج مقام زنانگی است و زینب(س) صدرنشین مرتبه مادری است.

زینب(س) دو فرزند داشت به نام عون و محمد، که هر دو را به میدان کربلا آورده است. این اگرچه ایثار همه دارایی زینب(س) است، ولی همه مسئله این نیست.

زینب(س) در عاشورا مادر همه جوانان است و تیمارگر همه مجروحان و غم خوار همه کشتگان. وقتی علی اکبر(ع) از اسب به زمین می افتد، زینب(س) است که ماتم می گیرد و با فریاد مادر مادر! خود را بر جنازه او می افکند و اشک مادرانه می افشاند.

بیان شخصیت حضرت زینب(س) دفتری می خواهد به وسعت گیتی و مرکبی به میزان دریا.  مادری ، اوج مقام زنانگی است و زینب(س) صدرنشین مرتبه مادری است. زینب(س) دو فرزند داشت به نام عون و محمد، که هر دو را به میدان کربلا آورده است. این اگرچه ایثار همه دارایی زینب(س) است، ولی همه مسئله این نیست. زینب(س) در عاشورا مادر همه جوانان است و تیمارگر همه مجروحان و غم خوار همه کشتگان. وقتی علی اکبر(ع) از اسب به زمین می افتد، زینب(س) است که ماتم می گیرد و با فریاد مادر مادر! خود را بر جنازه او می افکند و اشک مادرانه می افشاند.