عمومی | دانشگاه علوم پزشکی جهرم

برای دستیابی استاندارد اعتبار بخشی وزارتخانه؛ شش حوزه آموزشی و پژوهشی دانشگاه ارزیابی شد - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶

دکتر اسماعیل رعیت دوست معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت:  دانشگاه در راستای دستیابی به استاندارد های اعتبار بخشی و بررسی وضعیت موجود بر اساس شاخص های اعتبار بخشی وزارت بهداشت در حوزه آموزشی، اقدام به طراحی و اجرای فرایند ارزیابی بیرونی درون دانشگاهی در گروه های مختلف آموزشی نموده  است.

وی گفت: در سال گذشته مرکز مطالعات و توسعه دانشگاه با استفاده از همکاری اعضای هیات علمی دانشگاه ،مدیران گروه های آموزشی  و حمایت حوزه معاونت اموزشی و ریاست دانشکده پزشکی برای ۵ گروه  فیزیولوژی، بهداشت، پزشکی اجتماعی، انگل شناسی و میکروب مورد ارزیابی بیرونی درون دانشگاهی  انجام شد.

وی در ادامه افزود: امروز ارزیابی بیرونی درون دانشگاهی گروه بیوشیمی  به سرپرستی مرکز توسعه و تیم ارزیابانی از مدیریتedc گروه فیزیولوژی،میکروب شناسی، اناتومی فامارکولوژی، مرکز مجازی و مسول edo  دانشکده پزشکی مورد بررسی قرار گرفت.

معاون آموزشی دانشگاه هدف از این ارزیابی بیرونی درون دانشگاهی را ارتقاء سطح کمی و کیفی آموزش و پژوهش، رفع کاستی ها و ارائه گزارش آن به ارزیابان وزارتخانه در جهت دستیابی به شاخص های اعتبار بخشی در حوزه آموزش می باشد.

به گفته وی ارزیابی بیرونی درون دانشگاهی متشکل از متخصصان و اعضای هیئت علمی داخل دانشگاه است که حوزه های مختلف آموزش از جمله برنامه ریزی اموزشی گروه، فرایند اموزش و ارزیابی دانشجویان و فعالیت های  پژوهش در اموزش گروه در سطح دانشگاه مورد بررسی قرار می دهند.

آنها مشاهدات و گزارشات خود را بر اساس ملاک های و استانداردهای تعیین شده، مورد مقایسه قرار داده و در پایان  نتیجه را  جهت ارتقای وضعیت به مسولین ارشد،و گروه  ذیربط و تمامی ذینفعان گزارش می گردد.


۵ اسفند ماه ۹۹ در سالن ایرانمنش دانشگاه توسط تیم ارزیاب بیرونی درون دانشگاهی به سرپرستی EDC  گروه آموزشی بیوشیمی دانشگاه  مورد ارزیابی قرار گرفت.