عمومی | دانشگاه فنی و حرفه ای

وبینار دوره های آزاد درآمد زا، در مراکز و راهکارهای توسعه آن

جلسه وبینار رابطین محترم مرکز آموزش های آزاد و خاص، در روز سه شنبه مورخه ۵/۱۲/۹۹ با حضور مهندس عادلی نیا رئیس محترم مرکز آموزش های آزاد و خاص، مهندس شفیعی معاون محترم مرکز آموزش های آزاد و خاص، همکاران مرکز آموزش های آزاد و خاص در سازمان مرکزی و برخی از معاونین مراکز و رابطین مرکز آموزش های آزاد و خاص در مراکز برگزار گردید .

در ابتدای جلسه مهندس عادلی نیا ضمن تبریک روز مهندس و اعیاد رجبیه گفت: شروع کار ما با مرکز آموزش های آزاد و خاص از سال ۹۶ بوده و در سال ۹۸ به اوج خود رسیده است، ولی متاسفانه در سال ۹۹ با توجه به شیوع ویروس کرونا کار به شکل جدیدی رقم خورد و حرکت مرکز با توجه به شرایط به سمت آموزش های مجازی حرکت کرد .

ایشان در ادامه گزارشی از فعالیت های مرکز طی سال های ۹۷ تا ۹۹ ارائه کردند، طبق بررسی و مقایسه شاخص درآمد زایی مراکز، طی این سال ها نشان داد که، در دوران کرونا مراکز همچنان سعی کردند رسالت درآمد زایی خود را حفظ کنند، با توجه به اینکه آموزش های مجازی محدود به مکان خاصی نیست، بعضی از مراکز در دوران کرونا بسیار خوب عمل کرده اند و بررسی ها نشان می دهد که، تعداد نفرات شرکت کننده در دوره های آموزش آزاد و نفر ساعت دوره های برگزار شده، در سال ۹۹ افزایش چشمگیری داشته است .

در ادامه ایشان ۵ مرکز برتر در سال های ۹۷ -۹۸ و ۹۹ را معرفی کردند .

سپس رابطین تعدادی از مراکز منتخب (آقای درویش رابط محترم مرکز شهید شمسی پور، خانم قانعی رابط محترم استان قزوین، آقای حسن زاده معاون محترم آموزشی پسران کرج) در خصوص فعالیت های صورت گرفته در استان و مرکز خود صحبت کردند .

در ادامه جلسه مهندس شفیعی، در خصوص چارت جدید سازمانی دانشگاه گفت: خوشبختانه طبق چارت جدید در مراکز استان برای آموزش های آزاد پست تعریف شده است، هر اداره شامل ۱ رئیس اداره، ۱ کارشناس مسئول و ۲ کارشناس می باشد. در حال حاضر ۱۸۴ پست در کل کشور تعریف شده است، که تاکنون ۵۱ پست آن پر شده است .

ایشان در ادامه از رابطین محترم خواستند تا با روسای محترم استانی در خصوص چارت جدید صحبت کنند، ایشان در ادامه گفت: با توجه به چارت جدید و داشتن پست سازمانی، انتظارات ما هم در سال ۱۴۰۰ از میزان درآمد زایی آموزش های آزاد در استان افزایش پیدا خواهد کرد .

در آخر نیز جلسه پرسش و پاسخ برگزار و تعدادی از همکاران سوالات خود را مطرح کردند و پاسخ های لازم ارائه شد .