عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

برگزاری اولین مانورمیدانی تیم تنفسی

دکتر ابوطالب سیمیاری ،رئیس مرکز آموزشی و درمانی کوثر قزوین ، در اولین مانور میدانی تیم تنفسی که روز سوم اسفند ماه ۹۹ در اتاق تریاژ تنفسی برگزار گردید، گفت : با توجه به ابلاغ دستور العمل های وزارتی مبنی بر تشکیل تیم تنفسی و برگزاری کمیته های مربوط به آن ، برای اعضای مرتبط ، ابلاغ صادر و شرح وظایف هر عضو مشخص گردید .

وی اظهار کرد که با هماهنگی مینا کبودخانی، کارشناس بهداشت حرفه ای ساعت ۹ صبح از طریق سوپروایزر به صورت غیر منتظره کد ۱۹  اعلام شد. اعضا با فاصله حدود ۳ دقیقه در اتاق تریاژ تنفسی  واقع در بخش پره ناتال حاضر شدند و یک سناریوی مشخص برای ۴ بیمار با شرایط متفاوت در اختیار اعضا قرار داده شد و با توجه به شرایط ،بیماران فرضی ،تعیین تکلیف شدند .

هدف از اجرای این مانور ،بررسی نقاط قوت و ضعف تیم تنفسی ، ارزیابی عملکرد تیم از طریق پرسش و پاسخ و بررسی تجهیزات موجود در اتاق تریاژ بود. اختصاص دادن یک اتاق تحت عنوان اتاق کرونا در اتاق عمل ، افزایش لوازم حفاظت فردی در اتاق تریاژ تنفسی و اتاقهای کرونا بخش جراحی از جمله تصمیم گیری های این مانور می باشد.

همچنین مقرر شد برای آمادگی بیشتر اعضاء، مانورهای دورمیزی و میدانی بیشتری برگزارشود . امیررضا اکبری نیا،مدیر مرکز و  محترم توفیق ،مترون نیز در این مانور شرکت داشتند .