عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم

حجت‌الاسلام خیری تاکید کرد؛ لزوم تغییر سبک زندگی جوانان با معرفی الگوهای ورزشی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم تاکید کرد: باید با معرفی الگوهای ورزشی به جوانان باعث تغییر سبک زندگی آنان در عرصه ورزش شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قم، حجت‌الاسلام حسن خیری در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه بین اداره کل ورزش و جوانان استان قم و دانشگاه آزاد اسلامی قم اظهار کرد: رشته تربیت‌بدنی در دانشگاه‌ها بسیار حائز اهمیت است و لازم است دانشگاه آزاد اسلامی قم با وجود ظرفیت‌های ورزشی مناسب در عرصه ورزش توسعه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید با معرفی الگوهای ورزشی به جوانان باعث تغییر سبک زندگی آنان در عرصه ورزش شد،افزود: رشته تربیت‌بدنی یکی از رشته‌های پرمخاطب است.فضای فعال و پرنشاط در عرصه ورزش وجود دارد؛ بنابراین باید از لحاظ کیفیت در تراز واحد دانشگاهی موفق باشیم؛ کاستی‌ها را برطرف کرده و برای برطرف کردن خلاها در عرصه ورزش سهل‌انگاری نکنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم تاکید کرد: باید ظرفیت‌های ورزشی این دانشگاه استفاده شود و با حداقل درآمدزایی در اختیار همه متقاضیان و فعالان ورزشی استان قرار گیرد و برای ورود به این عرصه باید به استانداردهای ورزشی توجه داشته باشیم.

مدارس مهارتی ورزشی در دانشگاه راه‌اندازی شود

خیری خطاب به مسئولان گفت: باید با همکاری و حمایت دست‌اندرکاران ورزشی استان بتوانید مدارس ورزشی را در دانشگاه آزاد اسلامی قم راه‌اندازی و فعال کنید؛ زیرا با ایجاد مدارس ورزشی و برگزاری دوره‌های رسمی که منتج به مدرک شود، می‌توانیم فعالیت‌های ورزشی در حوزه تربیت‌بدنی را رونق بخشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید به‌صورت جدی وارد عرصه فعالیت‌های ورزشی دانشگاهی شویم، عنوان کرد: باید در حوزه سلامت و تربیت‌بدنی وارد شویم؛ زیرا رشته‌های مهارتی در حوزه ورزش بیشترین مخاطب را بین جوانان دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم تبیین کرد: باید از تجربیات دیگران در عرصه ورزش استفاده کرد. روی نیازهای جوانان در حوزه ورزش متمرکز شوید؛ چراکه با برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت ورزشی با ارائه مدرک رسمی می‌توان در عرصه ورزش حضوری فعالیت داشت.

خیری مطرح کرد: ایجاد و راه‌اندازی رشته‌های متعدد ورزشی در دانشگاه، برگزاری ترم‌های تابستانی ورزشی، مسابقات مناسب برای مخاطبان دانشجویی و دانش‌آموزی استان برنامه‌ریزی شود.

نگاه به ورزش باید عملیاتی باشد

وی خاطرنشان کرد: نگاه ما به ورزش نگاه عملیاتی واقع‌گراست. باید دانشجویان دانشگاه را با ورزش آشنا کنید و استعدادهای متعدد دانشجویان در حوزه ورزش شناسایی شود تا دانشجویان در عرصه دانشگاه به فعالیت‌های ورزشی در کنار تحصیل علم همت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم اضافه کرد: نگاه به ورزش باید نگاه فرهنگی باشد. کار دست‌اندرکاران حوزه ورزش در دانشگاه باید ارائه الگو باشد. الگوهای خوب و فعال ورزشی را به دانشگاه معرفی کنید؛ زیرا فعالیت‌های ورزشی بزنگاه‌های فعالیت فرهنگی است که می‌تواند سبک زندگی ورزشی جوانان محقق کند.

به گزارش آنا، در این جلسه تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی قم و اداره کل ورزش و جوانان استان قم با محورهای متعدد ورزشی منعقد شد.