عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود

مشارکت مردم در مهار کرونا باید آگاهانه، مسئولانه، هوشمندانه و داوطلبانه باشد.

دکتر چمن گفت: در طی یک سال گذشته بیش از ۱۵ هزار نفر با علائم مشکوک کرونا به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود مراجعه نمودند که از این تعداد چهار هزار و ۳۸ نفر بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود بیان داشت :کل موارد مثبت شناسایی شده کرونا در حوزه تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود ۷۲۲۰ نفر می‌باشد.

وی افزود : متاسفانه در یک سال گذشته تعداد ۲۴۲ نفر از افراد مبتلای مثبت قطعی کرونا در حوزه تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود فوت نمودند که متوسط سن آنان ۷۱ سال بوده و ۷۲ درصدشان بیماری مزمن زمینه ای داشته اند.

شایان ذکر است تا این تاریخ مجموع موارد مرگ مثبت قطعی استان سمنان ۹۱۳ نفر بوده است

دکتر چمن افزود: پیک سوم کرونا در مجموعه شهرستان شاهرود و میامی در انتهای شهریور تا اوایل آذر بود و عملاً از نیمه دوم آبان کرونا در مجموعه تحت مدیریت این دانشگاه آهنگ نزولی پیدا کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با بیان اینکه با تلاش‌های انجام شده در حوزه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود تا پایان آذرماه به مهار نسبی کرونا دست یافتیم و این مهار نسبی دی‌ماه ادامه یافت.

دکتر چمن با بیان اینکه  روند مهار و کنترل کرونا در شهرستان میامی خوشبختانه تثبیت شده و در حال حاضر نیز وضعیت این شهر آبی می‌باشد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با بیان اینکه در حوزه تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود در دی ماه گذشته در مرحله مهار (آذر و دی ماه) بود و در حالی که در پیک سوم میزان مراجعه به مراکز درمانی این دانشگاه به عدد ۵۰ نفر در طی ۲۴ ساعت رسیده بود این عدد در مرحله مهار به ۳۰ نفر کاهش یافت و بستری موجود بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود که در پیک سوم به عدد ۳۰۰ نفر رسیده بود در مرحله مهار به ۳۵ نفر کاهش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود اظهار داشت : در ۴ هفته اخیر شاهد افزایش نسبی میزان شناسایی می باشیم که به تدریج منجر به تغییر وضعیت از زرد به نارنجی گردیده است.

وی گفت : طی این مدت میزان مراجعه سرپایی از عدد ۳۰ به ۵۰ و متوسط شناسایی روزانه موارد جدید از ۲۰ به ۴۰ و میزان بستری ۲۴ ساعته از ۵ به ۱۰ افزایش یافته است.

دکتر چمن بیان داشت : در حال حاضر تعداد ۶۷ نفر از بیماران کرونایی در بیمارستان امام حسین (علیه السلام) شاهرود بستری می باشند که از این تعداد ۱۲ نفر در بخش ویژه و مابقی در بخش جنرال تحت مراقبتند.
دکتر چمن با بیان اینکه  محدودیت‌های کرونایی باید هوشمندانه و براساس مستندات و شواهد علمی اعمال شود و اصل بر کاهش ازدحام و تجمع جمعیت باشد.