عمومی | دانشگاه علوم پزشکی جهرم

بیست و نهمین آزمون صلاحیتهای بالینی ،آسکی،کشوری در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳

بیست و نهمین آزمون صلاحیتهای بالینی (آسکی)کشوری  ۳۰ بهمن ماه، با حضور دانشجویان پزشکی درشرف فراغت از تحصیل دانشگاه علوم پزشکی جهرم درقالب ۱۶ ایستگاه در سایت دانشگاه برگزار شد.

در این آزمون که از سوی معاونت  آموزشی و زیر نظر مستقیم مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی (EDC) و دانشکده پزشکی برگزار شد  سوالات از گروههای بالینی ماژور و مینور (از گروه های مختلف جراحی، داخلی ، زنان، کودکان،طب اورژانس، رادیولوژی، روانپزشکی، گوارش،قلب، ریه، پزشکی اجتماعی و... و با حضور ارزیابان گروههای فوق انجام پذیرفت.

پرسش و پاسخ حین معاینات فیزیکی بر روی بیمار نما، گرفتن شرح حال مناسب از بیمارنما، انجام مهارت های عملی و پروسیجر و در نهایت مهارت های حل مسئله از مواردی بود که دانشجویان در این ایستگاه ها انجام دادند.

شایان ذکراست این آزمون ازسال ۸۵تاکنون در دانشگاه علوم پزشکی جهرم جهت کلیه دانشجویان پزشکی،پیراپزشکی، رزیدنتهای بیهوشی و اطفال درحال برگزاری است و قدمت زیادی دارد.

خاطر نشان می گردد آزمونهای آسکی قبل از شیوع کرونا در محل مرکز مهارتهای بالینی (اسکیل لب) دانشگاه برگزارمی شد، که از زمان همه گیری کرونا درمحل دانشکده پزشکی و پرستاری پیش بینی و برگزار می گردد.

نکته مهم دراین آزمون، فاصله گذاری و رعایت نکات بهداشتی طبق پروتکل وزارت بهداشت همچون ضدعفونی محل قبل از آزمون،پوشیدن دستکش و ماسک ، وجود هندراب در ایستگاه ها و... بود.

دراین آزمون علاوه بر معاونت  آموزشی ، مدیر EDC، به عنوان کمیته علمی-اجرایی و مسئول آزمون ،همچنین مسئول مرکز مهارتهای بالینی دانشگاه،کارشناسان EDC و کارشناسان دفتر توسعه بیمارستان پیمانیه و مطهری،نمایندهIT و نمایندگان حراست دانشگاه حضور داشتند.