عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

روند شیوع بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری همچنان افزایشی است

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: در هفته گذشته روند شیوع بیماری کرونا در استان افزایشی بوده است.
به گزارش وبدا؛ دکتر مجید شیرانی افزود: اگر چه سرعت افزایش شیوع بیماری کرونا در استان کم، اما این افزایش همچنان تداوم دارد.
وی با اشاره به وضعیت شیوع بیماری در استان خوزستان اظهار داشت: عمده نگرانی ها تداوم این روند و انجام مسافرت ها بین دو استان است که احتمال ورود ویروس جهش یافته به استان را افزایش می دهد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، قدرت سرایت بالا، قدرت بیماری زایی زیاد و سرایت بیماری در بین سنین پایین را از دیگر عوامل تشدید کننده نگرانی ها در خصوص ویروس جهش یافته کرونا برشمرد.
به گفته وی، طبق رنگ بندی سه شهرستان خانمیرزا، بن و سامان آبی و وضعیت سایر شهرستان ها زرد رنگ است و کوچکترین غفلت و عادی انگاری و نادیده گرفتن پروتکل های بهداشتی می تواند وضعیت شهرستان ها را به نارنجی و قرمز تغییر دهد.
دکتر شیرانی در تشریح آخرین وضعیت شیوع کووید ۱۹ در چهارمحال و بختیاری در دومین روز از اسفندماه ۹۹ اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۶۴ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی و بیمارستانی استان مراجعه داشته اند که از این تعداد ‌۲۰ بیمار با علایم مشکوک به این بیماری در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
به گفته وی، طی ۲۴ ساعت گذشته علاوه بر موارد سرپایی، تست ۷ مراجعه کننده بیمارستانی با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید_۱۹ که در مراکز درمانی بستری شده بودند مثبت قطعی اعلام شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: هم اکنون ۹۵ بیمار مثبت قطعی و مشکوک به بیماری کرونا در مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند که از این تعداد ۶۷ نفر مثبت قطعی و مابقی در انتظار پاسخ نتایج آزمایشات برای رد یا تایید بیماریشان هستند.
دکتر شیرانی با ابراز تاسف از اینکه، در شبانه روز گذشته ۲ مورد جدید فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید_۱۹ در استان گزارش شده است و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در چهارمحال و بختیاری به ۷۶۷ نفر رسید.
وی افزود: هم اکنون ۱۲ بیمار با شرایط بحرانی و حال عمومی نسبتاً بد در بخش های مراقبت ویژه مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان هستند.