عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود

شمار مبتلایان به کرونا در شاهرود از هفت هزار تن گذشت.

به گزار ش مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود ، احسان بینش شامگاه سه شنبه از شناسایی ۹۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد و افزود: ۲ هفته اخیر اگر چه تعداد بستری شدگان افزایش مختصری پیدا کرده اما در چند روز گذشته ثابت بوده  و آزمایش‌های مثبت سرپایی نسبت به چند هفته قبل به شدت افزایش یافته است .

وی با بیان اینکه اکنون ۶۶ بیمار مبتلا به این ویروس در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری هستند، اظهار داشت: ۱۱ تن از این بیماران در بخش مراقبت ویژه درمان می‌شوند .

بینش با اشاره به شیوع ویروس کرونای انگلیسی و آفریقایی در کشور، گفت: این ویروس بیماری زایی و قابلیت سرایت بیشتری دارد بنابراین شاهد جهش و تغییر رفتار در این ویروس هستیم .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه تاکنون مورد مثبتی از این نوع ویروس در شهرستان شاهرود شناسایی نشده ، افزود: نمونه‌هایی مشکوک جهت شناسایی ارسال شده اما تاکنون جوابی نرسیده است .

وی ادامه داد: با توجه به تغییر رفتار ویروس باید در آداب، رفتار و سبک زندگی تغییر ایجاد کرد و به مانند گذشته مراسم عزا و عروسی را با شرایط قبل برگزار نکنیم .

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است .

اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت زرد و شهرستان میامی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند .