عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود

۹۸ تن در شاهرود به ویروس کرونا مبتلا شدند

به گزارش مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود؛

احسان بینش پنجشنبه شب با بیان اینکه اکنون ۵۶ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری هستند، افزود: از این تعداد ۱۲ بیمار در بخش مراقبت های ویژه و ۴۴ تن در بخش عادی مختص به بیماران کرونایی بستری هستند.

وی از تغییر رنگ سطح خطر در شهرستان شاهرود به رنگ نارنجی خبر داد و گفت: تعداد مبتلایان از آغاز همه گیری تاکنون در شرق استان سمنان با احتساب موارد جدید به هفت هزار و ۱۲۳ تن رسید.

بینش با بیان اینکه همواره ارتباط معکوس بین افزایش موارد بیماری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی وجود دارد، اظهار داشت: در چند هفته گذشته با توجه به کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و عادی انگاری در سطح جامعه از جمله شهرستان شاهرود مشاهده می شد، انتظار هم بود که موارد بیماری افزایش پیدا کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه تعداد بیماران سرپایی با شیب ملایمی رو به افزایش است، تصریح کرد: با این روند ابتلا انتظار می رود در هفته های پیش رو موارد بستری افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا با تغییر رفتار ، قابلیت سرایت بیشتری پیدا کرده، افزود: ما هم باید تغییر رفتار در سبک زندگی داشته باشیم  و دورهمی‌های خانوادگی، آیین عروسی و عزا و سایر مراسم را با شرایط قبلی برگزار نکنیم.

بینش مهمترین دغدغه بخش درمان را عادی انگاری مردم دانست و گفت: یکسال درگیر بیماری کووید۱۹ هستیم ، همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی شبانه روز در حال انجام خدمت هستند و مردم هم از این شرایط خسته شده اند، کماکان مردم باید حساسیت های لازم را حفظ کرده و از عادی انگاری پرهیز کنند.

به گفته وی مشارکت مسوولانه، آگاهانه و هوشمندانه تمام افراد جامعه برای کنترل این همه گیری لازم و ضروری است.