عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

ارتقای سواد سلامت و توانمندسازی مردم از طریق اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در عسلویه

مریم السادات حدیقه اضافه کرد: ایده هر خانه یک پایگاه سلامت، به دنبال گسترش مشارکت آگاهانه مردم در عرصه تامین، حفظ و ارتقای سلامت در تمامی خانه‌های کشور است.
حدیقه اظهار داشت: مطابق این برنامه، در هر خانواده یک نفر به عنوان سفیر سلامت خانواده توسط تیم سلامت در واحدهای ارائه خدمات سلامت، آموزش‌دیده و برای مراقبت از سلامت خود، خانواده و جامعه توانمند می‌شود.
وی ادامه داد: آموزش‌ها به صورت حضوری و مجازی در سه حیطه شامل: ارتقای سلامت و پیشگیری، درمان‌های اولیه و توان‌بخشی که در قالب ۲۲ بسته آموزشی تدوین‌شده (فعالیت بدنی، سالمندی سالم، دوری از سیگار و قلیان، سلامت دهان و دندان، روش صحیح نشستن، آمادگی خانوار در برابر بلایا، خود مراقبتی در افسردگی و...) به سفیر سلامت ارائه می‌گردد.
حدیقه شرایط انتخاب سفیران سلامت را اینگونه بیان کرد: سفیر سلامت فرد باهوشی از خانواده، ترجیحاً خانم متاهل، دارای سن بیشتر از ۱۸ سال و با حداقل ۸ کلاس سواد خواندن و نوشتن است که دارای نفوذ بر اعضای خانواده بوده و در دوره‌های آموزشی حضوری و مجازی در سه حیطه ارتقای سلامت و پیشگیری، درمان‌های اولیه و توان‌بخشی شرکت نموده و مسئولیت مشارکت در مراقبت از سلامت خود و خانواده را بر عهده می‌گیرد.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه، جلسات آموزشی برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت ویژه اعضای تیم سلامت (مراقبین سلامت و بهورزان) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان عسلویه در حال اجراست.
انتهای پیام/م.ک- ۳۰۹۰