عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر: فاضلاب مشکل اساسی مرتبط با سلامت در شهر گناوه است

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه، دکتر سعید کشمیری در حاشیه بازدید از شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه افزود: در این مجمع پنج عامل مخاطره‌آمیز به‌عنوان تهدیدکننده سلامت شهروندان در گناوه با همفکری مردم و متخصصان امر بهداشت و کمیته‌های نظام‌نامه سلامت شناسایی شد که فاضلاب در صدر آن‌ها قرار دارد و شواهد نشان می‌دهد که تأثیر عمده‌ای بر سلامت محیط و روحی و روانی مردم داشته است.
وی بیان کرد: شهرستان گناوه در تعطیلات نوروز امسال میزبان 2 میلیون مسافر و گردشگر بود و باید از مهم‌ترین شهرستان‌های استان بوشهر باشد که چهره‌ای عاری از هرگونه آلودگی داشته باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر درباره اقدام‌های صورت گرفته در زمینه اختصاص دستگاه ام آر آی برای گناوه اظهار کرد: این درخواست مطرح و در حال کارشناسی است و یک داوطلب خیر نیز اعلام آمادگی کرده که باید مجوز آن از وزارت بهداشت با توجه به قول مساعد آن‌ها دراین‌ارتباط، اخذ شود.
دکتر کشمیری گفت: سه پیشنهاد برای جانمایی احداث بیمارستان جدید گناوه ارایه شده که نشست‌هایی با مسئولان و خیران برگزار و در حال بررسی آن هستیم تا به یک نقطه مناسب برسیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر افزود: در چند ماه اخیر اتفاقات و تغییرات خوبی در فضای درونی و بیرونی بیمارستان گناوه رخ‌داده که اورژانس، فضای سبز، جذب پزشکان متخصص، زایشگاه، خریداری دستگاه‌های تشخیص نظیر سونوگرافی، وسایل اتاق عمل و آزمایشگاه و راه‌اندازی درمانگاه با ویزیت دولتی بخشی از آن است.
وی اضافه کرد: اولین مجمع سلامت استان بوشهر پارسال در مرکز استان به ریاست استاندار تشکیل و در شهرستان‌ها نیز گناوه به‌عنوان اولین شهرستان در سال جاری برگزارشده که تصمیم داریم در بقیه نقاط نیز عملیاتی شود.
طرح مطالعاتی فاضلاب گناوه در سال 1373 انجام و در سال 80 عملیات اجرایی آن آغازشده که پس از 16 سال تکمیل‌نشده است.
مدیر آب و فاضلاب گناوه نیز گفت: برای تکمیل طرح فاضلاب این بندر بر اساس طراحی نقشه اولیه آن یک هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
غلامرضا مختاری حل این مشکل را تنها از طریق اعتبار ملی امکان‌پذیر دانست و افزود: تاکنون از مجموع 160 کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب گناوه، 115 کیلومتر اجرا و حدود 80 کیلومتر آن وارد مدار شده است.

انتهای پیام/ م.ن 3080