عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر: آحاد جامعه در اجتماعی کردن سلامت مشارکت کنند/ گزارش تصویری

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه، دکتر سعید کشمیری در اولین مجمع سلامت شهرستان گناوه افزود: دراین‌ارتباط باید از منابع و ظرفیت همه اقشار جامعه برای اجتماعی کردن سلامت نظیر سازمان‌های مردم‌نهاد، مشارکت‌های فکری و تصمیم سازی برای تشخیص اولویت‌های بهداشتی بهره گرفته شود.
وی اظهار کرد: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی 20 درصد از سلامت را می‌تواند کنترل کند و مابقی دست دانشگاه بیمارستان و پزشک و پرستار نیست.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: ادارات نیز در اجتماعی کردن سلامت بر اساس حوزه فعالیت خود ایفای نقش کنند.
این مقام مسئول بابیان اینکه عوامل زیادی بر سلامت تأثیر دارد، گفت: حدود 60 عامل بر سلامتی انسان تأثیرگذار است که نشاط، سواد، سرگرمی، تغذیه، محیط کار، رفتار، شرایط و سبک زندگی و آب بخشی از آن است.
دکتر کشمیری گفت: مفهوم سلامت برای مردم، نبودن بیماری نیست بلکه باید در بعد روانی و جسمی سالم و دارای معنویت بالا و دغدغه مند باشد
وی بابیان اینکه بر اساس ابلاغ وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، استانداران رییس مجمع سلامت استان و فرمانداران رییس این مجمع در شهرستان به شمار می‌آیند، افزود: باید مجمع سلامت محله شکل بگیرد تا مشکلات این حوزه از پایین به بالا بر اساس اولویت‌بندی شناسایی، نیازسنجی و به مرکز ارایه شود.
در این نشست از عوامل و مسئولان کمیته‌های نظام‌نامه سلامت شهرستان گناوه تقدیر شد.

انتهای پیام/ م.ن 3080