عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دشتستان: ۳۷۰۰۰ بازدید توسط کارشناسان بهداشت محیط شهرستان دشتستان از صنوف انجام‌گرفته است

محمدحسین دریسی در مصاحبه با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان دشتستان افزود: اهمیت نقش بهداشت محیط در کنترل بیماری‌های عفونی مانند «کووید ۱۹»، بسیار مشهود و غیرقابل‌چشم‌پوشی است.
دریسی اظهار کرد: با کنترل محیطی می‌توان ضمن تامین سلامت حقیقی مردم و جامعه، با رعایت اصل پیشگیری مقدم بر درمان است، کمک بسیار زیادی را به بخش درمان ارائه داد تا از ورود بیماران به مراکز درمانی پیشگیری شود.
وی تصریح کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از ۳۷ هزار و ۶۰۰ بازدید از صنوف مواد غذایی و اماکن عمومی توسط بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان دشتستان انجام‌گرفته است که در حدود ۸۵ درصد از این صنوف، دستورالعمل‌های مربوط به گندزدایی را رعایت کرده‌اند و ۷۶ درصد نیز بهداشت و حفاظت فردی خود را به صورت صحیح انجام داده‌اند.
کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان دشتستان نیز بیان کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ صنف و اماکن عمومی متخلف اخطار قانونی دریافت و یا به مراجع قضایی معرفی و تعداد ۲۲۵ مورد نیز پلمب‌شده‌اند.
سیده فاطمه حسینی تصریح کرد: در هر دوره‌ای که پروتکل‌های بهداشتی در جامعه به خوبی رعایت شده، شاهد کنترل بهتر بیماری و سیر نزولی آن بوده‌ایم.
حسینی اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت کلی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی پر تجمع از جمله ادارات، دفاتر پیشخوان دولت، مطب‌ها و داروخانه‌ها نسبت به نیمه ابتدایی سال ۹۹ بیش از ۱۰ درصد افزایش داشته است.
وی همچنین گفت: بیش از دو هزار و ۹۰۰ بازرسی از کارگاه‌های حرفه‌ای توسط بازرسان بهداشت حرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان دشتستان انجام‌گرفته است که بسیار حائز اهمیت است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر تجمعات افراد در مراسمات عزاداری و ازدواج افزایش‌یافته و همچنین سطح استفاده از ماسک مردم در جامعه پایین قابل‌قبول نیست و ادامه این روند می‌تواند احتمال بیماری را افزایش دهد.
کارشناس مسئول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان دشتستان خاطرنشان کرد: شهروندان دشتستانی با همیاری یکدیگر و افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کادر بهداشت و درمان کمک کنند تا بتوانیم مانند ماه‌های اخیر این بیماری را کنترل و شاهد روند نزولی ابتلا و همچنین بستری در بیمارستان‌ها باشیم.
انتهای خبر: س.غ /۳۰۳۰