عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

فراخوان جشنواره عکس، فیلم و نمایشگاه «روایت همدلی» منتشر شد

وبدا، مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد از انتشار فراخوان جشنواره عکس، فیلم و نمایشگاه با عنوان «روایت همدلی» ویژه واحدها، دانشکده ها و مراکز تابعه این دانشگاه خبر داد.
به گزارش وبدا، سید علی درخشان اظهار داشت: به منظور ماندگاری روایت تصویری تلاش ها و جان نثاری مدافعان سلامت بعنوان پیشگامان خط مقدم مقابله با کرونا و همچنین مردمی که جانانه به میدان آمدند و با حمایت و همدلی خود عبور از این بحران را ممکن کردند؛ جشنواره ملی عکس، فیلم و نمایشگاه با عنوان «روایت همدلی» را برگزار می شود.
وی افزود: این جشنواره کشوری در سطح دانشگاه و دانشکده ها و واحدهای علوم پزشکی شهرکرد برگزار می شود.
مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: این جشنواره با هدف مستند سازی همه گیری کرونا بعنوان بزرگترین چالش قرن اخیر حوزه سلامت، نگاهداشت تلاش های ارزشمند مدافعان سلامت، ثبت همراهی و همدلی مردم برای رفع این بحران و انتقال تجربیات و مدیریت دانش بعنوان سندی برای آیندگان برگزار شده است.
درخشان شرایط و نحوه ارسال آثار را به شرح زیر اعلام کرد؛
-شرکت برای عموم همکاران وزارت بهداشت و دانشگاه ها / دانشکده های علوم پزشکی و دانشجویان این دانشگاه ها آزاد است.
- شرکت کنندگان می توانند حداکثر تعداد ۵ تک عکس و یک مجموعه عکس شامل ۴ تا ۶ عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
- عکس های ارسالی با ذکر مشخصات ؛ نام و نام خانوادگی عکاس و فیلمساز / کد ملی / تحصیلات/ نام شهر یا استان/ مکان سوژه عکس و فیلم/ به آدرس @webdafestival در شبکه اجتماعی تلگرام ارسال شود.
- عکس‌ها می بایست با فرمت jpeg در اندازه‌ی، ضلع کوچک حداقل ۲۵۰۰ پیکسل و حداکثر حجم فایل ۱۰مگابایت، بارگذاری شوند. ارسال عکس های گرفته شده با گوشی موبایل بلامانع است. (حداقل رزولوشن عکس های موبایلی باید از ۸ مگاپیکسل کمتر نباشد.)

-فیلم های ارسالی در قالب مستند و داستانی، کوتاه و بلند، موبایلی، تیزر با کیفیت HD و FULL HD باشد.
-ارسال آثار ویدئویی در قالب DVD، فلش و یا هارد به آدرس دبیرخانه جشنواره
-فیلم هایی که از لحاظ فنی و کیفی فاقد استانداردهای لازم باشند از جشنواره حذف میشوند.
-ویرایش عکس در حد اصلاح نور و رنگ و کراپ تا آنجایی مجاز است که به اصالت عکس خدشه‌ای وارد نکند. دبیرخانه‌ از پذیرش عکس‌های فتومونتاژ، کولاژ، پانوراما و HDR معذور است.
-عکس‌ وفیلم های ارسالی، نباید دارای امضای عکاس، پاسپارتو، حاشیه، تاریخ، واترمارک، لوگو یا هرنشانه‌ی تصویری باشند.
-عکس‌ و فیلم ها باید دارای عنوان بوده و اطلاعات مربوط به مکان و زمان عکس‌برداری در هنگام بارگذاری در سایت در قسمت توضیحات درج شوند.
-از نظر برگزار کننده، ارسال کننده‌ عکس و فیلم مالک اثر شناخته می‌شود. هرگونه مسئولیت ناشی از آن و پاسخگویی به پیامدهای حقوقی ناشی از آن با ارسال کننده‌ی اثر خواهد بود.
-برگزار‌کننده حق استفاده از عکس‌ و فیلم های پذیرفته شده را برای چاپ و پخش در کتاب، بروشور و انتشارات و نشر در فضای مجازی و رسانه ها، با ذکر نام عکاس و فیلمساز برای خود محفوظ می‌دارد.
-ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات این جشنواره و تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی نشده با برگزارکننده است.
وی یادرآور شد: گواهی شرکت و تقدیرنامه به آثار راه یافته و منتخب ارائه می گردد.
سید علی درخشان ادامه داد: این جشنواره در موضوعات کرونا و مدافعان سلامت، کرونا و همدلی مومنانه، کرونا ، فناوری و نوآوری، کرونا ، دانشجو و دانشگاه، کرونا و تحریم های ظالمانه، کرونا و خانواده مدافعان سلامت، طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، کرونا و برنامه " هر خانه یک پایگاه سلامت "، در خانه بمانیم، شهدای مدافع سلامت، من ماسک می زنم، کرونا و دورکاری و کرونا و فضای مجازی برگزار می شود.

وی اضافه کرد: آخرین مهلت ارسال آثار تا تاریخ ۱۵ بهمن ماه ۹۹ است که پس از آن آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره توسط هیات داوران مورد ارزیابی قرارگرفته و به نفرات برتر هدایای نفیسی اهدا خواهد شد. همچنین این آثار در مجموعه ای با نام «روایت همدلی» چاپ و منتشر خواهد شد.
به گفته وی، علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره های ۰۹۱۲۲۵۰۶۱۶۵ - ۰۹۳۸۲۹۷۹۰۴۰و ۰۹۳۵۵۱۶۳۲۶۹ تماس حاصل نمایند.