عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

اعمال محدودیت تردد خودرو ها بین شهرستان های با وضعیت قرمز و نارنجی و شهرستان های زرد رنگ و بالعکس آن

وبدا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفت و گوی بخش خبری ۲۰ صدا و سیمای استان در بیست و پنجمین روز از بهمن ماه ۹۹ به خطرات شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا و محدودیت تردد در بین شهرستان های با وضعیت قرمز و نارنجی و زرد و بالعکس آن اشاره داشت.
به گزارش وبدا؛ سید راشد جزایری افزود: کشور با معضل شیوع نوع جدید و جهش یافته ویروس کرونا مواجه که قدرت سرایت، انتقال و مرگ و میر آن بیشتر است.
وی با بیان اینکه، شرایط سخت تر شده و باید مراقبت ها، بیمار یابی و حتی اصول قرنطینگی با شدت بیشتری انجام شود افزود: بر اساس طرح جامع مدیریت و تعیین رنگ بندی شهرستان ها با ورود شهرستان های زیادی از کشور به وضعیت قرمز، سطح هشدارها افزایش و محدودیت ورود و خروج از شهرستان های قرمز و نارنجی به شهرستان های زرد و بالعکس با همکاری نیروی انتظامی اعمال و ورود خودروها از استان همجوار خوزستان تحت کنترل قرار می گیرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه تزریق واکسن کرونا همزمان با سراسر کشور از بیست و یکم بهمن ماه ۹۹ در استان آغاز و کادر درمان شاغل در بخش های مراقبت های ویژه، واکسن را به نوبت و بصورت شیفت بندی دریافت می نمایند. اظهار داشت: تزریق واکسن کرونا برای کادر درمانی با استقبال خوب این عزیزان در استان در حال انجام است.
به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، بجز عوارض طبیعی مانند: علایم خفیف سرماخوردگی و آنفولانزا هیچ گونه عارضه خاص که نیازمند پیگیری و مراقبت باشد تاکنون از سوی افرادی که واکسن را دریافت کرده اند گزارش نشده است.